چهارشنبه 11 مهر 1403 - 02:03

کد خبر 507051

سه‌شنبه 15 خرداد 1403 - 18:02:35


آیفون ۱۶‌ پرو کمترین حاشیه نمایشگر را در مقایسه با گوشی‌های دیگر خواهد داشت


مجله دیجی کالا/ به گزارش وب‌سایت ۹to5Mac، آیفون ۱۶‌ پرو قرار است حاشیه کمتری در مقایسه با تمام گوشی‌های دیگری که امسال عرضه شده و می‌شوند، در اطراف صفحه نمایش خود داشته باشد.

اگرچه آیفون ۱۶‌ پرو از لحاظ شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به آیفون ۱۵ پرو خواهد داشت، اما باید انتظار یک سری تفاوت‌های جزئی را داشته باشیم. برای مثال گفته شده اندازه نمایشگر دو مدل پرو و پرو مکس قرار است افزایش اندکی داشته باشد. اما این تمام ماجرا نیست؛ یک تغییر دیگر هم در راه خواهد بود که به مذاق بسیاری از کاربران خوش خواهد آمد.

طبق گفته‌های Ice Universe، از جمله موثق‌ترین افشاگران حوزه فناوری، ظاهرا آیفون ۱۶‌ پرو در اطراف صفحه نمایش خود حاشیه بسیار کمی خواهد داشت. به طوری که شاید بتوان آن را از این حیث، کم‌حاشیه‌ترین گوشی جهان دانست.

در این خبر درباره شکل ظاهری آیفون‌های نسل بعد هم صحبت شد. گفته می‌شود جزیره پویا یا همان Dynamic Island قرار نیست تغییر خاصی داشته باشد و به همان شکل روی صفحه باقی خواهد ماند. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه سنسور تشخیص چهره قرار است به زیر صفحه نمایش رفته و جزیره پویا شکل یک حفره‌ی کوچک را به خود بگیرد که بعید است این اتفاق امسال رخ دهد. صحبت‌ها حاکی از آن است که اپل در سال ۲۰۱۷ چنین طراحی را برای آیفون‌ها مد نظر دارد.

برگردیم به حاشیه اطراف صفحه آیفون ۱۶‌ پرو و پرو مکس. در حال حاضر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس هم حواشی بسیار کمی در اطراف صفحه خود دارند. اما آیفون‌های جدید چون قرار است نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشند، به این کاهش حواشی نیاز مبرمی داشتند. از سری ۱۴ به ۱۵،‌ حواشی صفحه حدودا ۱.۵ میلی‌متر کمتر شده و از ۳.۵ به ۲ میلی‌متر رسیده است. حال قرار است شاهد کاهش بیشتر این میزان باشیم؛ اما دقیقا چقدر، مشخص نیست.

اپل قصد دارد با استفاده از فناوری BRS (مخفف عبارت Border Reduction Structure) در تولید نمایشگر گوشی‌های جدیدش استفاده کند. یعنی سیم‌کشی و مدارهای نزدیک به لبه پنل باید به سمت پایین خم شوند تا کاهش حواشی اتفاق بیفتد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این فناوری ساخت چالش‌هایی را هم برای تیم طراحی به وجود آورده است.

آیفون ۱۶‌ پرو قرار است نمایشگری ۶.۳ اینچی و آیفون ۱۶ پرو مکس هم قرار است نمایشگری ۶.۹ اینچی داشته باشند که در مقایسه با نسل کنونی ۰.۲ اینچ بزرگ‌تر است. اما با کاهش حاشیه، دیگر نیازی نیست ابعاد کلی گوشی افزایش پیدا کند. این یعنی نمایندگان اپل همچنان کوچک و خوش‌دست خواهند بود اما با فضای بیشتر جهت برقراری تعاملات لمسی.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط