شنبه 07 مهر 1403 - 19:04

کد خبر 507067

سه‌شنبه 15 خرداد 1403 - 19:00:00


چگونه از سر خوردن فرش روی سرامیک جلوگیری کنیم؟


جام جم/ خانه‌های مدرن امروزی معمولا از کفپوش سرامیک استفاده می‌کنند که هم دوام خوبی دارد و هم زیباست اما سرامیک‌ها معمولا سر هستند و فرش روی آنها لیز می‌خورد. این لیز خوردن فرش علاوه بر این‌که باعث به هم ریختگی دکوراسیون می‌شود، خطرات و حوادثی را به دنبال دارد اما راهکارهایی برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک وجود دارد که با هم مرور می‌کنیم.
 

جلوگیری از سر خوردن فرش با سلفون‌‌: جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک با سلفون،به این صورت است که در هر چهار گوشه، لبه فرش را برگردانید ویک تکه سلفون ۳۰در۳۰ جدا کنید و‌روی زمین بگذارید وسپس لبه فرش را به حالت قبلی خود برگردانید.مشاهده خواهید کرد که سلفون از جا به جا شدن فرش جلوگیری می‌کند و مشکل سر خوردن فرش تا حدودی حل می‌شود. 

کمک گرفتن ازچسب دو‌لایه‌: با استفاده ازچسب‌های دو‌لایه می‌توانید مشکل لیز خوردن فرش را برطرف کنید. در این روش مقداری چسب نواری دو‌لایه بردارید و آن را به سطح زمین بچسبانید. چسب دو‌لایه تا حدودی می‌تواند مشکل سر خوردن فرش را حل کند. 

استفاده از ترمز فرش‌: ترمز فرش درمقایسه با روش‌های دیگر یک راه‌حل دائمی برای جلوگیری از سر خوردن فرش است. ترمز فرش در اندازه‌های گوناگونی وجود دارد ودرجنس‌های مختلفی نیز تولید می‌شود که برای انواع سطوح می‌توانید از آنها استفاده کنید. ترمز فرش‌های متری، دندانه‌ای و ترمز فرش‌های کوچک یکی از متداول‌ترین مدل‌های ترمز فرش است. شما می‌توانید با توجه به سطحی که فرش روی آن قرار دارد، ترمز فرش مناسب انتخاب کنید. 

استفاده ازپد ضد لغزش: پدهای ضدلغزش قیمت مناسب‌تری در مقایسه با ترمز فرش دارندودر چهار گوشه ازفرش نصب می‌شود و به کمک آن فرش روی سطحی‌های مختلفی مانند سرامیکی سر نمی‌خورد.البته می‌توان گفت که تمامی این روش‌ها موقتی است و بعد از گذشت زمانی این پدها و حتی ترمزفرش‌ها، خاصیت اولیه خود راازدست می‌دهند و شاید نیاز باشد مجددا آنها را خریداری کنید. 

استفاده از چسب‌های حرارتی: چسب‌های حرارتی، یک روش مؤثر دیگر برای جلوگیری از سر خوردن فرش است؛ به این صورت که در پشت فرش‌ یا در دورتادور آن چسب می‌زنیدوفرصت می‌دهید تاخشک شود.استفاده ازاین روش برای تمامی فرش‌ها کاربردی نیست، زیرا به فرش آسیب می‌رساند. فرش‌هایی که از پلی‌استر‌ یا ابریشم مصنوعی ساخته شده‌اند برای چنین کاری مناسبند. 

گذاشتن وسایل سنگین‌ روی فرش‌: قراردادن وسایل سنگین‌ روی فرش یکی دیگر از روش‌هایی است که مانع سر خوردن فرش می‌شود. برای انجام این کار می‌توانید وسایل سنگین مانند مبل، میزهای جلو مبلی، کمد‌ یا هر نوع وسیله دیگری را‌ روی فرش قرار دهید. البته ممکن است که این روش برای تمامی فضاها و بین فرش‌ها مناسب و کاربردی نباشد. 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط