شنبه 07 مهر 1403 - 14:50

کد خبر 510752

شنبه 19 خرداد 1403 - 09:49:05


نشستن زیاد باعث افزایش افسردگی می‌شود


خراسان/ نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، میزان بالای نشستن و کم تحرکی با افزایش افسردگی مرتبط است. «جاکوب میر»، استادیار حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی آیووا و نویسنده اصلی مقاله، گفت: «نشستن کاری است که ما همیشه بدون فکر کردن به آن انجام می‌دهیم اما بر سلامت‌روان ما تاثیر می‌گذارد».
پژوهشی بر روی 3 هزار نفر
«میر» می‌گوید که در مارس ۲۰۲۰، ما می‌دانستیم که کووید قرار است بر رفتار ما و کار‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم به روش‌هایی که نمی‌توانستیم پیش بینی کنیم، تاثیر بگذارد. بنابراین به همراه تیمی از محققان برای دریافت تصویری فوری از این تغییرات، پاسخ‌های نظرسنجی را از بیش از ۳۰۰۰ شرکت کننده در مطالعه از ۵۰ ایالت دریافت کردیم. شرکت‌کنندگان خود گزارش دادند که چقدر زمان صرف انجام فعالیت‌هایی مانند نشستن، تماشای صفحه نمایش و ورزش کرده‌اند. با استفاده از مقیاس‌های بالینی استاندارد، آن‌ها همچنین تغییراتی را در بهزیستی روانی خود نشان دادند(مانند افسردگی، اضطراب، احساس استرس، تنهایی). او ادامه می‌گوید: «ما می‌دانیم زمانی که فعالیت بدنی افراد تغییر می‌کند، به طور کلی به سلامت روان آن‌ها مربوط می‌شود، اما قبلا چنین داده‌های جمعیت زیادی را در پاسخ به یک تغییر ناگهانی ندیده‌ایم».
افزایش احساس افسردگی، اضطراب و تنهایی با کم تحرکی
داده‌های نظرسنجی نشان داد شرکت‌کنندگانی که دستورالعمل‌های فعالیت بدنی آمریکا (یعنی ۲.۵-۵ ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در هر هفته) را قبل از همه‌گیری رعایت می‌کردند، مدت کوتاهی پس از محدودیت‌های مرتبط با کووید۱۹، به طور متوسط ​​​​۳۲ درصد فعالیت بدنی خود را کاهش دادند. همان شرکت کنندگان گزارش کردند که احساس افسردگی، اضطراب و تنهایی‌شان بیشتر شده است. میر و همکارانش یافته‌های خود را در مجله بین‌المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر کردند. میر گفت: «ما دریافتیم به طور متوسط، مردم با افزایش تحرک شاهد بهبود سلامت‌روان خود بودند. اما برای افرادی که مدت زمان نشستن آن‌ها بالا بود، علایم افسردگی به طور متوسط ​​مانند دیگران بهبود نیافت». او تاکید کرد که یافتن یک ارتباط بین نشستن و سلامت‌روان با گفتن این که نشستن بیشتر باعث افسردگی می‌شود یکسان نیست. او گفت ممکن است افرادی که افسرده‌تر بودند بیشتر می‌نشستند یا افرادی که بیشتر می‌نشستند افسرده‌تر شدند. یا ممکن است عامل دیگری وجود داشته باشد که محققان آن را شناسایی نکرده باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط