شنبه 07 مهر 1403 - 13:02

کد خبر 512594

یک‌شنبه 20 خرداد 1403 - 14:15:00


برای دوخت شلوار، شومیز و مانتو چقدر پارچه بگیرم؟


نمناک/ لباس بیانگر شخصیت، آداب فرهنگی، مذهبی و طبقه اجتماعی هر شخص به شمار می‌رود. بسیاری از افراد به دلایل گوناگونی دوخت لباس را به خرید حضوری ترجیح می دهند چرا که دوخت لباس شاید زحمت زیادی داشته باشد اما مزایایی دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اگر شما هم در فکر دوخت لباس برای خود هستید، در این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت برای دوخت انواع لباس چه مقدار پارچه تهیه نمایید.

ساحلی:2.65 متر
فصل پوشیدن لباس های خنک و راحت رسیده و یکی از بهترین لباس ها، پیراهن بلند یا پیراهن ساحلی است که استایل شیکی برای خانم هاست. پارچه پیراهن ساحلی انواع مختلفی مانند پارچه نخی یا پنبه ای،پارچه شمبری یا لی کاغذی، پارچه شانتون،پارچه اَبرو بادی، پارچه لینن، پارچه کتان، پارچه بابوس و... دارد و در رنگ های متنوعی عرضه می شود. برای دوخت ساحلی 2.65 متر پارچه نیاز است.

کت کوتاه :1.30 تا 1.40 متر
کت کوتاه این روزها بسیار ترند شده است به همین خاطر بسیاری از افراد در پی دوخت این نوع کت هستند، برای دوخت کت کوتاه به 1.30 تا 1.40 متر پارچه نیاز خواهید داشت. پارچه نخی، فاستونی، کرپ، گاباردین،لینن و... انواع پارچه مناسب کت هستند.

شومیز (اور شرت):1.5 متر
اورشرت نوعی کت سبک یا یک پیراهن جلو باز است که معمولا یقه و جیب دارد. اورشرت هایی که از جنس نایلون، کتان و نخ تولید می شوند، طرفداران بیشتری دارند. برای دوخت شومیز و اورشرت شما به 1.5 پارچه نیازمندید.

کت ساده:1.5 متر
اگر عرض پارچه را میزان غالب پارچه بازار یعنی 1.5 متر در نظر بگیریم برای دوخت کت یک متر و نیم تا یک متر و هفتاد سانت پارچه لازم دارید. کت به عنوان یکی از پوشش‌های اصلی خانم‌های شیک پوش، نیازمند پارچه‌ای با کیفیت و مرغوب می باشد.

دامن:2 متر
در این روزها دامن به یکی از ترندترین لباس های بانوان تبدیل شده است، در تععین مقدار پارچه برای دوخت دامن، گزینه هایی چون قد و سایز، نوع دامن و... باید لحاظ گردد. برای محاسبه مقدار پارچه برای دوخت انواع دامن شما باید ابتدا قد دامن خود را بگیرید و بعد از آن برای دوخت شما نیاز به دوبرابر قد دامنتون + 10 سانتی متر برای کمر نیاز دارید.

شلوار بگ:1.5 متر
شلوارهای بگ شلوارهای کاملا گشادی هستند که با انواع لباس ست می شوند، اگر از طرفداران پوشیدن شلوار بگ هستید، باید بدانید که برای دوخت این شلوار حدود یک متر و نیم تا دو متر به پارچه نیاز دارید.

شلوار راسته:1.10 تا 1.20 متر
شلوار راسته به شلواری گفته می شود که از قسمت لگن تا مچ پا استوانه ای شکل بوده و زانو، ساق پا و مچ پا نمی چسبد و از قسمت ران پا کاملا چسبیده است. برای دوخت شلوار با پارچه‌ای به عرض معمول موجود در بازار، یک متر و ده تا یک متر و بیست سانت پارچه لازم داریم. این میزان برای شلوارهای راسته و معمول کافی است.

اورال (سرهمی) 2.20 متر
اورال یا سرهمی برای استایل رسمی و نیمه رسمی مناسب بوده و یک استایل یکپارچه ایجاد می کند و به دلیل این ویژگی خاصش، نیازی به زحمت اضافی برای هماهنگ کردن قسمت های بالاتنه و پایین تنه ندارد. برای دوخت اورال شما به 2 متر و بیست سانت پارچه نیاز خواهید داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط