دوشنبه 26 شهریور 1403 - 23:34

کد خبر 51446

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 10:26:00


تأمین 4 درصد هزینه‌ مهاجران مقیم کرمان توسط سازمان‌‌های بین‌المللی


صدا و سیما/ فقط ۴ درصد از هزینه‌های مهاجران مقیم کرمان از طریق کمک های بین‌المللی تامین می شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در دیدارِ سفرای فرانسه، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان که به منظور توسعه همکاری‌ها در پشتیبانی از پناهندگان خارجی به کرمان آمده اند، با اشاره به خدمات گسترده ایران به مهاجران بر لزوم مشارکت بیشتر سازمان های بین المللی در این امر تاکید کرد.
استاندار کرمان در این دیدار اظهار کرد: چهار درصد نیاز اتباع خارجی مقیم کرمان را سازمان‌ های بین‌ المللی کمک می‌ کنند، و توقع حداقلی این است که در حوزه آموزش به این افراد کمک شود تا بتوانند افراد مفیدی باشند.
استاندار کرمان، اتباع خارجی مقیم کرمان را بیشتر افغانستانی اعلام کرد و ادامه داد: اتباع خارجی ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را تشکیل می‌ دهند و این مسئله فشار زیادی را برای خدمات‌ دهی از امکانات و کالا به استان وارد می‌ کند، البته شرایط کشور افغانستان و گرفتاری‌های آنها را کاملا درک می‌ کنیم.
فداکار تصریح کرد: از مجموع ۳۵۰ هزار نفر تبعه خارجی ساکن استان کرمان فقط ۱۰ هزار نفر در مهمانشهرها سکونت دارند و ۲۷ هزار دانش‌ آموز اتباع نیز در مدارس مشغول به تحصیل هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب افراد فاقد مجوز رسمی نیز از تحصیل بهره‌ مند می‌ شوند.
استاندار کرمان افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز خدمات متعدد و عمدتا رایگان به اتباع خارجی و افغانستانی ها به علت نداشتن بیمه و وضعیت مالی آنها ارائه می‌ شود.
ولف دیتریش هایم، سفیر کشور اتریش؛ نیکلاس روش، سفیر کشور فرانسه؛ نادین اولیویری لوزانو، سفیر کشور سوئیس و جورجی هاشف، دبیر سفارت بلغارستان که به منظور توسعه همکاری‌ ها در راستای حمایت و پشتیبانی از پناهندگان و مهاجران خارجی به کرمان سفر کردند، صبح امروز با حضور در دفتر استاندار کرمان با محمدمهدی فداکار دیدار و گفت‌وگو کردند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط