دوشنبه 26 شهریور 1403 - 23:21

کد خبر 51458

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 10:31:00


۷۱۸ آموزگار جذب آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی می‌شوند


ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۷۱۸ آموزگار ابتدایی و استثنایی جدید از طریق آزمون استخدامی اخیر جذب آموزش و پرورش می‌شوند که مرحله مصاحبه از پذیرفته‌شدگان آزمون، ۶۰ درصد در گزینش قبول‌شدگان تاثیر دارد.

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه فضای آموزشی و نیروی انسانی دو مولفه تاثیرگذار بر یادگیری هستند، اظهار کرد: به منظور تامین نیروهای انسانی مطابق با شایستگی‌های جایگاه معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی آن مجوز جذب این تعداد آموزگار ابتدایی و استثنایی به این استان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه از مجموع پذیرفته‌شدگان ۲۷۵ نفر با جنسیت زن و ۴۴۳ نفر با جنسیت مرد هستند، گفت: با توجه به محرومیت استان و لزوم توجه دولت مردمی به مناطق کمتر توسعه‌یافته و نیاز شدید به نیروی انسانی در مشاغل آموزشی و خروجی قابل تامل نیروی انسانی از بُعد بازنشستگی از مسئولان وزراتی درخواست شد تا نگاه و مساعدت ویژه به مانند سال‌های گذشته به استان داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به تکلیفی که وزارتخانه از حیث مقدمات و اجرای آزمون و فرایند استخدام بر عهده آموزش و پرورش نهاده است ۱۲۳ نفر مصاحبه‌گر حرفه‌ای و ۶۴ نفر مصاحبه‌گر تخصصی در این زمینه با معرفی به وزارت، آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد.
مطهری ادامه داد: در این فرایند دو گروه مجزا از نیروهای آموزش‌دیده از حوزه امور اداری مستندات پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت را بررسی می‌کنند، ۶ نفر نیز جهت بررسی مستندات علمی و پژوهشی در نظر گرفته شده‌اند که دارای حُسن شهرت هستند.
وی اضافه کرد: در زمینه بررسی معاینات پزشکی هم دو تیم متخصص از پزشکان انتخاب شدند و دو گروه مصاحبه‌گر زن و مرد و ۴۸ نفر مصاحبه‌گر تخصصی در این زمینه در نظر گرفته شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: با توجه به اینکه پذیرفته شدگان اولیه سه برابر ظرفیت معرفی می‌شوند، ۸۲۵ آموزگار زن و یک‌هزار و ۳۲۹ نفر با جنسیت مرد و در مجموع ۲ هزار و ۱۵۴ نفر در طی ۲۰ روز کاری فرایند انجام مصاحبه تخصصی و عمومی را طی می‌کنند.

مطهری با بیان اینکه ۴۰ درصد آزمون در حیطه عمومی و ۶۰ درصد اختصاصی خواهد بود، تاکید کرد: آزمون امسال از اهمیت برخوردار بود و لازم است دوره‌های آموزشی لازم نیز با جدیت و دقت پیگیری شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط