سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 03:07

کد خبر 516098

چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 09:24:07


اپل دوباره دومین شرکت باارزش دنیا شد؛ رکوردشکنی سهام به‌لطف معرفی Apple Intelligence


دیجیاتو/ اپل از انویدیا پیشی گرفت اما هنوز در جایگاهی پایین‌تر از مایکروسافت قرار دارد.

قیمت سهام اپل به‌دنبال معرفی سیستم هوش مصنوعی جدید Apple Intelligence در معاملات روز گذشته رشد به بالاترین سطح خود رسید و رکورد قبلی‌اش در ماه دسامبر را شکست. این شرکت حالا با ارزش بازار 3.176 تریلیون دلاری در جایگاهی بالاتر از انویدیا قرار گرفته و دوباره دومین شرکت ارزشمند جهان پس از مایکروسافت محسوب می‌شود.

سهام اپل با رشد 7 درصدی در پایان معاملات سه‌شنبه در آمریکا به رکورد قیمت جدید 207.15 دلار به‌ازای هر سهم رسید. این اتفاقی در شرایطی رخ داده است که اپل دوشنبه شب مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را در رویداد WWDC 2024 معرفی کرد و از همکاری با OpenAI برای استفاده از ChatGPT در آیفون خبر داد.

رشد اپل با معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی
به‌علاوه، ارزش بازار اپل اکنون 3.176 تریلیون دلار است و از انویدیا با ارزش بازار 2.979 تریلیون دلاری پیشی گرفته است. البته این شرکت مستقر در کوپرتینو همچنان با مایکروسافت با ارزش بازار 3.216 تریلیون دلار که در جایگاه اول قرار گرفته، فاصله دارد.

اپل با این رشد حالا رکورد قیمت قبلی خود مربوط به 14 دسامبر 2023 را شکسته است. تحلیلگران باور دارند که افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به محصولات اپل می‌تواند ارزش خرید این محصولات را افزایش دهد و منجر به افزایش درآمد و سود این شرکت شود.

البته تحلیلگران همچنان می‌گویند باید منتظر ماند و دید که شیوه عرضه این قابلیت‌های هوش مصنوعی در فصل پاییز چگونه خواهد بود، اما اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، احتمالاً کاربران زیادی مایل به ارتقای آیفون خود خواهند بود؛ چراکه قابلیت‌های Apple Intelligence تنها با محصولات جدید این شرکت ازجمله آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس کار می‌کند. بنابراین کاربران محصولات قدیمی‌تر باید برای تجربه این ویژگی‌ها به فکر خرید آیفون‌های جدید باشند.

اپل در مراسم WWDC 2024 علاوه‌بر سیستم هوش مصنوعی خود از iOS 18 نیز با امکانات و تغییرات متنوع پرده برداشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط