پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:41

کد خبر 51691

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 13:25:00


خالص سازان؛ جریانی که همه را فتنه‌گر می‌داند


هم میهن/متن پیش رو در هم میهن منتشر شده و انتشارش در آخرین خبر به معنای تایید آن نیست

منصور حقیقت‌پور، نماینده مجلس دهم و از اصولگرایان معتدل و از چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی در گفت‌وگو با هم‌میهن درباره استفاده از کلمه «خالص‌سازی» توسط لاریجانی تاکید کرد: «متاسفانه در مقطع کنونی شاهد تمامیت‌خواهی یک جریان اقلیت هستیم که در حال محاصره تمام ارگان‌های دولتی است. این جریان ویژگی‌های خاصی دارد که یکی از عبارت‌های خوب درباره آنها خالص‌سازی است.»


او افزود: «این جریان فقط خودشان را ولایتمدار مطلق، خالص و درست می‌دانند و بقیه رسمیتی در جمهوری اسلامی ندارند و خالص و فداکار نیستند. این جریان توانسته‌اند بعضی از نهادهای قدرت را در جمهوری اسلامی تصرف کنند و تا حدودی مجلس را در اختیار بگیرند و دولت را تصاحب کنند.» حقیقت‌پور با بیان اینکه از سوی دیگر، شأنی برای افراد دیگر برای حضور در عرصه‌های انتخابات، سیاسی و اجرایی قائل نیستند، تاکید کرد: «این جریان می‌پندارد به جز خودشان، بقیه یا جاسوس یا فتنه‌گرند. این تمامیت‌خواهی باعث می‌شود هر اقدامی در کشور صورت می‌گیرد این طیف نگران باشد که این اقدام در جهت شکستن سلطه تمامیت‌خواهی این جریان است. در این کشور یک رئیس مجلس، افطاری می‌دهد و روسای دوسه دوره قبل را هم دعوت می‌کند. این جریانی که خود را خالص می‌دانند، فضاسازی می‌کنند که در دفتر آقای قالیباف به اسم افطاری کار سیاسی برای انتخابات صورت گرفته است.» او با اشاره به انتشار خبری درباره لاریجانی در تسنیم، تاکید کرد: «این خبر ساختگی است و هیچ فردی این مصاحبه را نکرده است. اگر تسنیم واقعیت می‌گوید اسم این فرد را بنویسد. شما دنبال شفافیت هستید؟ شفاف‌سازی در شعار است و در عمل حاضر به شفاف‌سازی نیستند، حتی در مجلس. لذا فضاسازی می‌کنند تا هیچ جریان و گروهی در انتخابات 1402 و 1404 حضور پیدا نکند و تنها خودشان باشند و خودشان.»

حقیقت‌پور با بیان اینکه با انتخابات حداقلی توانستند مجلسی برای خودشان داشته باشند که به آن مجلس انقلابی و یک دولت که به آن انقلابی و سید محرومان بگویند، گفت: «در حالی که با دست خودشان تورم را افزایش می‌دهند و با اقدامات‌شان محروم‌های مظلوم را فقیرتر و زمین‌گیرتر می‌کنند، لذا این جریان از هرگونه تحول و تجمع که می‌تواند خالص‌سازی را به هم بزند، هراسانند و فضاسازی می‌کنند.» او با اشاره به تعبیر «رقابت‌های تصنعی» در اطلاعیه لاریجانی، تاکید کرد: «مقام رهبری انتخابات سالم، پرشور و رقابتی را مطالبه کردند. انتخابات رقابتی حتما منتج به حضور حداقلی نیست. باید حضور حداکثری باشد که برای تمامیت‌خواهان و زیاده‌طلبان تهدید محسوب می‌شود. لذا نمایشی مردم را به انتخابات دعوت و انتخابات برگزار می‌کنند. درحالی‌که انتخابات رقابتی آن است که شورای نگهبان اجازه دهد طیف‌های مختلف در انتخابات محروم نباشند و در مجلس حرف‌هایشان را بزنند. در راستای رقابت تصنعی، آنها به مراسم افطاری اشاره می‌کنند و می‌گویند که 4 رئیس مجلس علیه جریان ما برنامه‌ریزی می‌کنند. شورای نگهبان باید با رأفت و محبت بیشتر همراهی کند تا جریانات سیاسی، نمایندگان خود را برای حضور در مجلس معرفی کنند.» این فعال‌ سیاسی اصولگرای معتدل گفت: «پاره‌ای از یک گروه، تمامیت‌خواهی می‌کند و می‌خواهد کشور را اداره کند که جواب نمی‌دهد. با عنایت به اینکه این گروه از ظرفیت‌های ملی برای تدبیر امورشان استفاده می‌کنند اقدامات ناموثر و ضعیف است و این جریان محکوم به شکست است. پیروزی یعنی مردم را با صندوق‌های رای آشتی دهیم. مردم هم باید بدانند که اگر با صندوق قهر باشند، عده‌ قلیلی تعیین تکلیف می‌کنند، انتخابات را می‌برند و این شرایط ادامه خواهد داشت. به همین دلیل مردم باید بدانند به‌عنوان یک تکلیف سیاسی و دینی پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند و با حضور حداکثری بحران را حل کنند.» حقیقت‌پور افزود: «اگر مشکل ردصلاحیت‌ها حل شود تا مردم شهرها و جریانات مختلف بدانند که نمایندگان‌شان به مجلس راه پیدا می‌کنند، آن موقع است که با امید پای صندوق رای حاضر می‌شوند. ضمن آنکه افرادی که در انتخابات کاندیدا می‌شوند باید برای بهبود شرایط کشور به‌ویژه بهبود معیشت مردم برنامه داشته باشند و مردم با توجه به این برنامه‌ها به جریانات مختلف رای دهند و تحولات ایجاد شود.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط