پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:34

کد خبر 51756

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 18:25:00


لاریجانی اصلاح طلب نیست


صبح نو/متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشارش در آخرین خبر به معنای تایید آن نیست

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه‌ اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با «صبح نو» با اشاره به ادعای خبرگزاری تسنیم و واکنش لاریجانی درباره ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «ورود یا عدم ورود به انتخابات مجلس، بستگی به سلیقه افراد دارد؛ این ورود یا آشکار است یا پنهان. 
این یک حق برای افراد جامعه است که می‌توانند به عنوان نامزد وارد انتخابات شوند. این حق طرف است که صلاح می‌داند چه تصمیمی بگیرد و نباید برای او، تعیین تکلیف کنیم. اینکه برخی وقت‌ها رسانه‌ها به ‌صورتی حرکت و خبری را بیان می‌کنند، برای این است که دست آن طرف را ببندند.» 
وی در پاسخ به اینکه چرا لاریجانی به صورت آشکار وارد عرصه نمی‌شود، افزود: «انتخابات در کشور ما بازار پر رواجی دارد. اگر فردی بگوید نمی‌آید، او را تخریب می‌کنند که چرا نمی‌آید و اگر بگوید می‌آید، تخریب‌اش می‌کنند که چرا می‌آید. به نظر من، آقای لاریجانی، با تجربه و کارکشته است و اگر ایشان بپذیرد و وارد میدان شود، فرد ارزنده و با تجربه‌ای است. ایشان، فردی منطقی است، تبعیت از ولایت‌فقیه را دارد و امتحان خود را پس داده است. کار منطقی نیست که رسانه‌ها درباره ورود افراد به انتخابات، قضاوت یا داوری می‌کنند.»
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه آیا حضور افرادی مانند لاریجانی در انتخابات پیش‌رو با استقبال نهادهای نظارتی همراه خواهد شد، تصریح کرد: «هر مقدار که حضور افراد با تجربه را در صحنه داشته باشیم به، طور طبیعی همان مقدار حضور مردم بیشتر و امید زیادتری برای نظام ایجاد می‌شود. به نظر من، حضور آقای لاریجانی به شور انتخابات اضافه می‌کند. اگرچه هر کسی که رأی می دهد، سلایق مختلف دارد اما به نظر می‌رسد حضور آقای لاریجانی، به شور و حرارت انتخاباتی بیفزاید.»
وی در پاسخ به اینکه آیا لاریجانی حاضر به ائتلاف با اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان نزدیک به حسن روحانی خواهد شد، گفت: «اگر بخواهیم القا کنیم که او اصلاح‌طلب است، این‌گونه نیست. او فردی منطقی است. ممکن است در کنار لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. به نظر من، حضور آقای لاریجانی در انتخابات برای هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا، محلی از اعراب خواهد داشت.»
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط