سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 01:11

کد خبر 518098

پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 17:37:16


آسیب‌پذیری جدید ویندوز Wi-Fi را به ابزار ورودی هکرها تبدیل می‌کند


شهر سخت افزار/ اخیراً یک آسیب‌پذیری بسیار خطرناک در سیستم‌عامل ویندوز کشف شده که به مهاجم اجازه می‌دهد از طریق وای‌فای کنترل کامل سیستم قربانیان را به دست بگیرد. برای رفع این حفره امنیتی هرچه سریع‌تر ویندوز 10 و ویندوز 11 خود را آپدیت کنید.

مایکروسافت به تازگی یک آپدیت امنیتی برای ویندوز منتشر کرده که تازه‌ترین حفره امنیتی کشور شده در درایور وای‌فای را برطرف می‌کند.

این حفره امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد تا کدهای مخرب را روی سیستم‌های آسیب‌پذیر از طریق وای‌فای اجرا کنند.

به گفته محققان حوزه امنیت سایبری، آسیب‌پذیری مورد بحث تمام نسخه‌های جدید سیستم‌عامل ویندوز و ویندوز سرور را تحت تأثیر قرار داده و مهاجم با سوءاستفاده از آن دیگر نیازی به دسترسی قبلی به کامپیوتر قربانی نخواهد داشت.

یک حمله ساده با سوءاستفاده از حفره امنیتی جدید ویندوز
به گزارش Tomshardware، در حالی که مایکروسافت مدعی شده تا به این لحظه هیچ گزارش مبنی بر سوءاستفاده از حفره امنیتی فوق منتشر نشده است، آن را به عنوان یک حفره امنیتی خطرناک با پیچیدگی کم توصیف کرده است.

برای سوءاستفاده از این حفره امنیتی، مهاجم تنها باید در محدود Wi-Fi سیستم شما قرار بگیرد تا یک بسته شبکه ساخته شده ویژه را به سیستم قربانی ارسال کرده و دسترسی کاملی به آن پیدا کند.

این حمله تمام پروتکل‌های احراز هویت را دور می‌زند، به اجازه دسترسی و حتی تعامل با کاربر نیازی نخواهد داشت. بر همین اساس، هکر می‌تواند بدون کوچک‌ترین مشکلی به شکل ناشناس به یک شبکه وای‌فای عمومی وارد شده و تمام دستگاه‌های متصل به آن را هک کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از وای فای عمومی مانند آنچه در کافه‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و برخی نقاط دیگر ارائه می‌شود، ریسک بالایی به همراه دارد.

این آسیب‌پذیری در تمام نسخه‌های اصلاح نشده ویندوز 10، ویندوز 11 و ویندوز سرور از سال 2008 به بعد وجود داشته و تنها با وصله امنیتی 11 ژوئن برطرف می‌شود. بنابراین، به تمام کاربران سیستم‌عامل ویندوز توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر ویندوز خود را آپدیت کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط