دوشنبه 09 مهر 1403 - 12:52

کد خبر 51855

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 15:59:06


سرلشکر باقری: تجربیات خود را برای بازسازی سوریه به این کشور منتقل می‌کنیم


فارس/ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به دیدار خود با رئیس ستاد ارتش سوریه گفت: در این جلسه با رئیس ستاد ارتش جمهوری سوریه درباره آموزش در سطوح مختلف، انتقال تجارب و نیز بازسازی ارتش این کشور، بعد از جنگ گفت‌وگو کردیم.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه دیدار با سپهبد «عبدالکریم محمود ابراهیم» رئیس ستاد کل ارتش سوریه که در محل این ستاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امنیت نسبی خوبی در سوریه برقرار و ارتش سوریه موفق به مهار ناامنی‌ها شده است امیدوارم به زودی مرحله بازسازی سوریه آغاز شود.
سرلشکر باقری با ابراز امیدواری نسبت به آغاز بازسازی سوریه در آینده نزدیک گفت: در این جلسه با رئیس ستاد ارتش جمهوری سوریه درباره آموزش در سطوح مختلف، انتقال تجارب و نیز بازسازی ارتش این کشور، بعد از جنگ گفت‌وگو کردیم. البته این روند ادامه خواهد داشت؛ چرا که ارتش سوریه محور مهم مقاومت ضد صهیونیستی است. لذا؛ با همکاری یکدیگر این محور را تقویت خواهیم کرد و در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی خواهیم ایستاد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درخصوص دستاورد‌های سفر خود به عمان هم گفت: سفری دو روزه به عمان داشتم که در این سفر با مقامات سیاسی و نظامی آن کشور دیدار و گفت‌وگو‌هایی در مورد امنیت منطقه دریای عمان، شمال و غرب اقیانوس هند و نیز توسعه همکاری‌های نظامی بین دو کشور در ابعاد گوناگون مانند مقابله با قاچاق مواد مخدر و دزدی دریایی با هدف صلح و آرامش منطقه انجام شد.
سرلشکر باقری اضافه کرد: این همکاری در جهت سیاست توسعه همکاری‌ها و تقویت روابط با همسایگان است؛ موضوعی که دولت جمهوری اسلامی ایران هم آن را دنبال می‌کند و ما هم در نیرو‌های مسلح از چنین سیاستی پیروی می‌کنیم. لذا؛ مذاکرات مثمر ثمری را با کشور عمان انجام دادیم.

رئیس ستاد ارتش سوریه: ایران و سوریه با همکاری می‌توانند تغییر نظم نوین جهانی را سرعت دهند

سپهبد عبدالکریم محمود ابراهیم رئیس ستاد کل ارتش سوریه که صبح امروز در ستاد کل نیرو‌های مسلح با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار داشت، گفت: بسیار خوشحالم هستم که در جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در میان برادران خود در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی حضور دارم.
وی افزود: در این دیدار مطالب و موضوعات مورد علاقه طرفین مطرح و درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر شد. ما با جمهوری اسلامی ایران از دیرباز در راستای منافع دو کشور همکاری داشته و خواهیم داشت.
سپهبد محمود ابراهیم تأکید کرد: همواره روابط خود را با کشور‌هایی که در راستای ایجاد و حفظ حسن همجواری تلاش می‌کنند، ادامه داده و آن را تحکیم می‌بخشیم.

رئیس ستاد ارتش سوریه در پایان گفت: بیش از ۴۰ سال است که ما با جمهوری اسلامی ایران روابط دوستانه و خوبی داریم و با توجه به متغیر‌هایی که در راستای ایجاد نظم جدید جهانی و شکست سلطه کشور‌های امپریالیستی وجود دارد، از طریق این همکاری‌ها می‌توانیم به تحقق این تغییری که در نظم نوین ایجاد خواهد شد، سرعت ببخشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط