چهارشنبه 04 مهر 1403 - 20:03

کد خبر 518616

جمعه 25 خرداد 1403 - 17:00:00


«شعر مقاومت خراسان» از زبان شاعران


تسنیم/کتاب «شعر مقاومت خراسان» به روایت ۲۶ تن از شعرای خراسان در دوره انقلاب و دفاع مقدس از سوی انتشارات به‌نشر به چاپ رسید و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

کتاب «شعر مقاومت خراسان» بر پایه منابع مکتوب و شفاهی متعدد، به قلم سعید حیدری نوشته و به تازگی از سوی انتشارات به نشر به منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شده است.

کتاب «شعر مقاومت خراسان»، خاطرات شاعرانی است که سندهای زنده تاریخ حماسه خراسان و افراد تأثیرگذار بر ادبیات دفاع مقدس کشورند و در آن با 26 تن از شعرای دفاع مقدس و انقلاب خراسان از جمله حسین ابراهیمی، محمود اکبرزاده، محمد حسین جعفریان، احمد زارعی، غلام عباس ساعی، مصطفی محدثی خراسانی و ... مصاحبه شده است.

این کتاب در هفت بخش به بررسی ادبیات پایداری بر مبنای «ادبیات عصر انقلاب»، «ادبیات جنگ» و «ادبیات پایداری جهانی» پرداخته است که پژوهش در منابع، مستندات و مصاحبه با شاعران تأثیرگذار خراسانی از جمله ویژگی‌های اثر محسوب می‌شود.

همچنین به دلیل معرفی شاعران بزرگ خراسانی و ارائه گزارش‌هایی از جلسات شعری و انجمن ادبی خراسان در کنار معرفی افراد مؤثر در شعر مقاومت خراسان به همراه گزیده‌ای از اشعار ایشان، این اثر را می‌توان کارنامه شعر مقاومت خراسان دانست.

شعر , ادبیات مقاومت ,

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «از دیرباز نام خراسان با شعر و حماسه عجین شده است و برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که مردم خراسان یا باید از شعر بهره‌ای داشته باشند و یا از حماسه و دلیری نشانی. مروری بر تاریخ ادبیات فارسی نشان می‌دهد که اولین سبک شعر فارسی، خراسانی است و رودکی پدر شعر فارسی نیز خراسانی است. جالب تر اینکه گستره شعر فارسی در قرن چهارم و پنجم بیشتر حوالی مشرق ایران بوده است. شاعران و نویسندگان پارسی گوی خراسانی نیز بسیارند و وجود شاعرانی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی، دقیقی طوسی، ناصر خسرو قبادیانی، ابوالفضل بیهقی، خیام، عطار نیشابوری و بسیاری دیگر خراسان را به عنوان مهد ادب و عرفان و حماسه معرفی می‌کند» .

کتاب «شعر مقاومت خراسان» در 180 صفحه، قطع رقعی توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده و با قیمت 100 هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این کتاب و دیگر آثار را مشاهده و خریداری کنند.

نسخه الکترونیک کتاب حاضر نیز در اپلیکیشن کتابخوان به‌نشر و فراکتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط