شنبه 31 شهریور 1403 - 13:20

کد خبر 51906

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 17:10:30


نکات مهم ایمنی برای زائران حج  


بهداشت نیوز/ به همراه داشتن وسایل شخصی نه در مراسم حج که در همه سفرها توصیه می‌شود، لزوم دقت در انتخاب وسایل اما در سفر پرفیض حج بیش از پیش احساس می‌شود.

 زنگ آماده‌باش برای حضور در حج به صدا درآمده است، بسیاری از افرادی که امسال در مراسم حج شرکت می‌کنند، خود را برای حضور آماده می‌کنند؛ به همراه داشتن وسایل شخصی و ضروری برای بالا بردن کیفیت مراسم لازم است.
 
بعد از تعیین کاروان، در همه جلسات کاروان شرکت کنید.

مدیر کاروان با سال‌ها تجربه حضور در سفر زیارتی خانه خدا، به شما می‌گوید که در مراسم چه چیزی را با خود به همراه داشته باشید.


دانستن این که چه وسایلی می‌توانید از ایران با خود به همراه داشته باشید و به همراه داشتن چه وسایلی در سفر حج غیرضروری است.

به عنوان مثال، به همراه داشتن دمپایی راحتی غیرابری با کف عاج‌دار از جمله لوازمی است که در پیاده‌روی‌های سفر ضروری است؛ پس در انتخاب و خرید دمپایی دقت کنید و حتی یک کیسه‌ کفش با خود به همراه داشته باشید.

 اگر از عینک طبی استفاده می‌کنید، حتما آن را با خود به همراه داشته باشید، در صورت لزوم، عینک اضافی هم با خود به همراه ببرید.

 به همراه داشتن بند عینک می‌تواند از گم شدن آن جلوگیری کند. به همراه داشتن، محافظ عینک می‌تواند از آسیب به عینک جلوگیری کند.

به همراه داشتن حوله، شانه، لیوان، ناخن‌گیر، قیچی کوچک، نخ‌دندان، خمیردندان، مسواک، شامپو یا صابون بدون‌بو و معمولی، ضروری است.

به همراه داشتن ماسک پرسی یا چسبی حداقل به اندازه 50 ماسک لازم است.

بانوان پد بهداشتی ماهیانه و آقایان، تیغ خودتراش را به همراه داشته باشند. بهتر است که آقایان، پیش‌بند ضخیم به ابعاد یک در یک به همراه داشته باشند تا در زمان تراشیدن ریش، بتوانند بهداشت را رعایت کنند.

کلاه برای آقایان و چتر برای بانوان، در این فصل نیاز است.

داروهای اختصاصی که همیشه مصرف می‌شود، حداقل برای 45 روز باید پیش‌بینی شود.

افرادی که به آفتاب حساس هستند، کرم و یا لوسیون ضدآفتاب به همراه داشته باشند.

به همراه داشتن سجاده شخصی برای جلوگیری از استنشاق مواد آلوده و حساسیت‌زا در کف زمین می‌تواند سلامت فردی را تضمین کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط