یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 13:01

کد خبر 519579

شنبه 26 خرداد 1403 - 12:45:00


«قهوه» عمر کارمندان را طولانی تر می کند


آخرین خبر/نوشیدن قهوه پشت میز هنگام کار می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.
دانشمندان دریافتند کارکنان اداری که حداقل شش ساعت در روز را پشت میز خود می گذرانند، در صورت نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز، 33 درصد کمتر از همکارانی که قهوه مصرف نمی کنند، در معرض خطر مرگ زودرس هستند.
محققان بر این باورند که اثرات ضد التهابی قوی قهوه ممکن است با آسیب‌های ناشی از گذراندن ساعت‌ها در روز حرکت نکردن مقابله کند.
مطالعات متعدد نشان داده اند که نشستن طولانی مدت شش تا هشت ساعت در روز با مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی، دیابت و سرطان مرتبط است.
فقدان حرکت باعث التهاب گسترده در اندام ها و بافت های اصلی بدن می شود و باعث آسیب می شود که می تواند کشنده باشد.
استفاده روزافزون از رایانه در محل کار - همراه با افزایش بازی های رایانه ای در خانه - به این معنی است که بخش بزرگی از جمعیت از سطوح ورزشی توصیه شده به خوبی فاصله می گیرند.
این امر متابولیسم را کند می کند و به توانایی بدن برای کنترل قند خون، فشار خون و تجزیه چربی آسیب می رساند.
اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان با افزایش مصرف قهوه خطرات آن را کاهش داد.
دانشمندان دانشگاه سوچو در چین داده‌های مربوط به شیوه زندگی جمع‌آوری شده در بیش از 10000 بزرگسال در ایالات متحده را در یک دوره ده ساله تجزیه و تحلیل کردند.
داوطلبان در مورد چند ساعت در روز نشستن و همچنین مصرف قهوه مورد پرسش قرار گرفتند.
نتایج در ژورنال BMC Health نشان داد افرادی که شش ساعت یا بیشتر می‌نشستند اما روزانه دو تا سه قهوه مصرف می‌کردند یک سوم کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از هر بیماری در طول دهه‌ای بودند که دنبال کردند.
دانشمندانی که در آخرین تحقیقات انجام شده اند فکر می کنند که ترکیبات آنتی اکسیدانی حیاتی در دانه های قهوه کلیدی برای جبران خطرات نشستن طولانی مدت هستند.
آنها در گزارشی درباره یافته‌های خود گفتند: قهوه سرشار از مواد فعال زیستی است و شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد به دلیل خواص قوی آن می‌تواند مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

خبرنگار: سحر تقدیسی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط