یک‌شنبه 03 تیر 1403 - 23:09

کد خبر 520650

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 09:01:00


معرفی نسخه جهانی «جی ای سی آیون هایپر جی تی»


/ شرکت چینی جی ای سی (GAC) که در ایران بعضاً با نام گک از آن یاد می شود، از نسخه جهانی مدل آیون هایپر جی تی رونمایی کرد. این سدان برقی در سه تریم و با قیمتی بین ۲۰۳,۹۰۰ الی ۲۵۹,۹۰۰ یوان راهی بازار خواهد شد. با نرخ روز ارز این ارقام معادل ۱.۶۵ و ۲.۱ میلیارد تومان می شوند.

ابعاد و طراحی بدنه
در دسته سدان های فستبک قرار می گیرد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۸۶، ۱۹۱۷ و ۱۴۹۹ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۹۲۰ میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی جثه هایپر جی تی را می تواند با مدلی مثل سوناتا یا اپتیما مقایسه کرد.

محصول جدید جی ای سی از طراحی بسیار آیرودینامیکی برخوردار است، طوری که با ضریب درگ ۰.۱۹۷۵Cd جزو آیرودینامیک ترین مدل های حال حاضر دنیا به حساب می آید. این سدان الکتریکی بر مبنای پلتفرم AEP 3.0 توسعه پیدا کرده و چهره مدرن و بروزی دارد. با نگاهی دقیق تر به تصاویر این خودرو می توان به وجود لایدار و دوربین های جانبی روی گلگیر پی برد. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم آیون هایپر جی تی در مجموع از ۳۴ سنسور، شامل ۳ لایدار، ۶ رادار موج میلیمتری و ۱۳ دوربین، بهره می برد. این سنسورها داده های خود را در اختیار سامانه اختصاصی «هایپر پایلوت» قرار می دهند.

به گفته جی ای سی، رنگ به کار رفته در بدنه این خودرو همانند رنگی که رولزرویس در محصولات خود استفاده می کند، خود ترمیم بوده و خراش های کوچک روی آن باقی نمی ماند.

کابینی مدرن و پیشرفته
در داخل کابین با طراحی ساده اما مدرنی طرف هستیم. داشبورد جی ای سی آیون هایپر جی تی فرم شکیلی دارد و در قسمت میانی از یک نمایشگر بسیار بزرگ میزبانی می کند. این نمایشگر لمسی اندازه ای برابر با ۱۴.۶ اینچ دارد و رزولوشن آن ۲.۵K است. مثل اکثر خودروهای چینی، پردازش های این نمایشگر و سایر سیستم های موجود توسط پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ انجام می شود. اطلاعات مورد نیاز راننده هم از طریق یک نمایشگر دیجیتال ۸.۸ اینچی در اختیار وی قرار می گیرد. سیستم صوتی با کیفیت با ۲۳ بلندگو، شارژر بی سیم ۵۰ واتی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، نورپردازی داخلی با امکان پخش رنگ های متنوع، سیستم پایش راننده، سیستم تشخیص چهره و صندوق عقب ۴۵۰ لیتری از جمله امکانات و ویژگی های جی ای سی آیون هایپر جی تی هستند.

مشخصات فنی جی ای سی آیون هایپر جی تی
همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، جی ای سی آیون هایپر جی تی نیروی خود را از پیشرانه ای تمام الکتریکی دریافت می کند. مدلی که معرفی شده، تک موتوره است و نیرو در آن به چرخ های عقب منتقل می شود. این موتور توانایی تولید ۳۳۵ قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر را دارد و می تواند در عرض ۴.۹ ثانیه سرعت خودرو را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. وظیفه تأمین انرژی در جی ای سی آیون هایپر جی تی به باتری ۸۰ کیلووات ساعتی محول شده؛ با اتکا به این باتری و بر اساس استاندارد چینی CLTC می توان تا ۷۱۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. این باتری از فناوری شارژ پرسرعت پشتیبانی می کند و با ۱۵ دقیقه اتصال به یک پورت مناسب، انرژی لازم برای پیمایش ۴۵۰ کیلومتر مسافت در آن ذخیره می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط