دوشنبه 04 تیر 1403 - 15:57

کد خبر 520904

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 10:45:00


افزایش ۲٫۴ درصدی نرخ رشد سواد در کهگیلویه وبویراحمد


صدا و سیما/ رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از افزایش ۲.۴ درصدی نرخ رشد سواد در دولت سیزدهم در استان خبرداد.

سید ولی موسوی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در جشنواره جام رسانه‌ای امید اظهار کرد: نرخ باسوادی در رده سنی ۱۰تا۴۹سال قبل از انقلاب در استان ۲۸٫۶ وقبل از دولت سیزدهم ۹۴٫۶ بود که با تلاش‌ها و اقدامات دولت سبزدهم نرخ باسوادی در استان هم اکنون به ۹۷درصد رسیده که رشد ۲٫۴ درصدی را نشان می‌دهد.
وی از شناسایی و جذب تعداد ۲۴ هزار نفر از بی‌سوادان و کم سوادان استان در دولت سیزدهم خبر داد وگفت: ۲۶۰ نفر از آموزش دهندگان فعالی که مشمول طرح بند «د» و «و» ایثارگری شده بودند جذب و اشتغال به کار شدند.
موسوی بیان کرد: با تدابیر معاونت سواد آموزی آموزش وپرورش استان در دولت سیزدهم، قریب به ۵ هزار نفر بی‌سواد مطلق در دوره سوادآموزی شناسایی و و تحت پوشش آموزش قرار گرفتند.
وی از فعال سازی قریب ۳۰۰ نفر از آموزش دهندگان غیر فعالی که بنا به دلایلی با سوادآموزی قطع ارتباط کرده بودند. خبرداد وگفت: تاسیس مرکز یادگیری مشارکتی جهت تلفیق سواد با مهارت وهنر در زندان مرکزی یاسوج برای اولین بار در آموزش وپرورش استان در دولت سیزدهم اجرایی شد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان گفت: تاسیس خیرین سوادیار روستا با هدف تسهیل در روند شناسایی و جذب بی سواد و کم سواد با کمک دهیاران شورا‌های اسلامی روستا از اقدامات برجسته دولت مردمی ایران قوی در سه سال گذشته بود.
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط