دوشنبه 04 تیر 1403 - 16:07

کد خبر 520913

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 11:10:00


حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی کردستان


صدا و سیما/ رئیس گروه توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حمایت مالی و ارائه تسهیلات به متقاضیان احداث اقامتگاه بوم‌گردی در این استان خبر داد.

آوات مکاری، رئیس گروه توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در بازدید و بررسی از طرح‌های ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی محور سنندج-سروآباد اظهار کرد: استان کردستان در طول سال میزبان گردشگران زیادی است، اما در زمینه زیرساخت‌های اقامتی با کمبود‌های محسوسی مواجه است. 

رئیس گروه توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان اظهار کرد: از این رو ضرورت دارد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دارندگان خانه‌ها و فضا‌های قدیمی و سنتی در روستا‌های دارای جاذبه گردشگری استان، در زمینه احداث اقامتگاه‌های بوم‌‎گردی ورود کنند.

او با بیان اینکه هر واحد بوم‌گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تأمین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا است، افزود: در این راستا تسهیلات ارزان‌قیمت و مجوز‌های قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت و ارائه می‌شود.

مکاری عنوان کرد: گردشگران می‌توانند با حضور در این اقامتگاه‌ها ضمن آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع‌دستی مردم روستانشین، از غذا‌های سالم و طبیعی، مناظر بکر و زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مناطق بهره‌مند شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط