دوشنبه 04 تیر 1403 - 16:08

کد خبر 520951

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 11:03:27


باورهای اشتباه درباره قاعدگی


خراسان/ با ادامه و پیشرفت تحقیقات درباره چرخه‌های قاعدگی و تاثیر آن‌ بر سلامت، درباره این پدیده طبیعی روزبه‌روز چیزهای بیشتری می‌آموزیم. با وجود این، هنوز برخی باورهای اشتباه وجود دارد که در ادامه مرورشان می‌کنیم:

1 در دوران قاعدگی باردار نمی‌شوید| با این‌که احتمال این اتفاق بسیار کمتر است، اگر در طول دوره قاعدگی رابطه جنسی محافظت‌نشده داشته باشید، به‌خصوص اگر دوره قاعدگی کوتاه یا پریودهای نامنظم دارید، این امکان وجود دارد که باردار شوید.

۲ زمانی که پریود هستید، نباید شنا کنید| ممکن است شنا پیشنهاد جالبی به نظر نرسد اما این ورزش ملایم می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که برای مقابله با گرفتگی‌ها و تغییرات خلقی در دوره قاعدگی به آن نیاز دارید. البته رعایت نظافت به خصوص به‌خاطر دیگران در این موضوع بسیار مهم است.

3  پی‌‌ام‌اس واقعی نیست| سندروم پیش از قاعدگی یک وضعیت شناخته‌شده از نظر پزشکی است و علایم فیزیکی و احساسی آن واقعی است. دردهای قاعدگی هم می‌تواند برای برخی شدید باشد و تخیلی نیست.

4دوره‌ قاعدگی باید ۲۸ روزه باشد| ایده دوره ثابت ۲۸ روزه باروری منسوخ است. چرخه‌های طبیعی و سالم می‌توانند بین ۲۱ تا ۳۵ روز باشند و حتی طول چرخه‌ها از ماهی به‌ ماه دیگر تفاوت کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط