سه‌شنبه 05 تیر 1403 - 09:05

کد خبر 521138

دوشنبه 28 خرداد 1403 - 13:01:00


معرفی محصول مشترک فاو و فولکس واگن با قیمت ۲ میلیارد تومان


/ دو کمپانی فاو و فولکس واگن همکاری‌های نزدیکی با هم دارند. یکی از ثمره های این همکاری، شاسی بلندی با نام تالاگون است که اخیراً نسخه فیس لیفت آن معرفی شده؛ این نسخه تغییراتی جزئی را تجربه کرده و در مقایسه با قبل قیمت آن تا ۶۰۰۰ دلار در برخی تریم‌ ها کاهش یافته است. نکته جالب اینکه تالاگون با ۱۲ تریم در بازار حضور دارد.

شاید بدانید نسل اول در ژوئن ۲۰۲۱ معرفی شد. حالا پس از حدود ۳ سال، نسخه فیس لیفت این خودرو راهی بازار شده تا بیش از پیش نظر مثبت مشتریان را جلب کند. از لحاظ اندازه، تالاگون در کلاس شاسی بلندهای بزرگ قرار می‌گیرد و در دو نسخه ۶ و ۷ نفره به فروش می‌رسد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۱۵۲، ۲۰۰۲ و ۱۷۹۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۹۸۰ میلی‌متر می‌رسد. برای ایجاد جذابیت بیشتر شرکت فاو-فولکس واگن امکان سفارش رنگ دوگانه برای بدنه را فراهم کرده است. ناگفته نماند این شاسی بلند دو رگه روی رینگ‌ های ۲۰ یا ۲۱ اینچی حرکت می ‌کند.

کابینی بدون تغییر
در داخل کابین دامنه تغییرات بسیار محدود است و برای کشف آنها باید دقت زیادی به خرج داد. همچون قبل در قسمت میانی داشبورد از نمایشگر ۱۲ اینچی استفاده شده، نمایشگر پشت فرمان چرمی و D شکل هم ۱۰.۲۵ اینچی است.

تالاگون در حالت استاندارد با سیستم صوتی مجهز به ۸ بلندگو، روکش ترکیبی از چرم و پارچه، سیستم ورود بدون کلید، درب صندوق برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خود را در بین خطوط و سامانه کنترل خستگی و عدم تمرکز راننده عرضه می ‌شود. تریم ‌های رده بالا از امکانات بهتری مثل سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو، گرمکن فرمان، نورپردازی داخلی با امکان نمایش ۳۰ رنگ متنوع و سامانه ‌های هوشمندتر کمک راننده سود می‌ برند. این سامانه‌ ها عبارتند از دستیار پارک، هشدار وجود ترافیک در پشت خودرو و پایش نقاط کور. نکته جالب اینکه در برخی تریم‌ ها صندلی ‌های ردیف دوم به ماساژور مجهز هستند.

صندوق عقب جادار از نقاط قوت تالاگون به حساب می ‌آید. در نسخه ۶ نفره این صندوق ظرفیتی برابر با ۹۴۲ لیتر دارد. نسخه هفت نفره هم صندوقی با گنجایش ۸۸۰ لیتر به مشتریان ارائه می‌ کند.

مشخصات فنی فولکس واگن تالاگون
فیس لیفت تالاگون بسته به تیپ نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری یا موتور ۲.۵ لیتری V6 دریافت می ‌کند. موتور ۲ لیتری در تریم‌ های پایین رده توانایی تولید ۱۸۳ قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. اما در تریم ‌های میان رده خروجی این موتور به ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر افزایش می‌ یابد. در تریم ‌های پرچمدار موتور ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری قادر است ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. فارغ از نوع موتور در تمامی تریم‌ ها، گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. بسته به تیپ و سطح آپشن‌ ها، نیرو به چرخ‌ های محور جلو و یا هر چهار چرخ منتقل می ‌شود. صفر تا صد تریم‌ های پایین رده ۱۰.۸ ثانیه اعلام شده، این رقم برای تیم‌ های میان رده ۹.۲ ثانیه و برای تریم‌ های پرچمدار ۸.۲ ثانیه است.

قیمت فولکس واگن تالاگون
قیمت فیس لیفت تالاگون بین ۲۶۲ هزار و ۳۶۲ هزار یوان متغیر است. این ارقام با نرخ روز ارز معادل حدوداً ۲.۱ و ۲.۹ میلیارد تومان می‌شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط