سه‌شنبه 05 تیر 1403 - 10:49

کد خبر 521157

دوشنبه 28 خرداد 1403 - 14:01:00


ابرخودروی برقی سوئیسی با مشخصاتی جذاب معرفی شد


/ پیئش اتوموتیو (Piëch Automotive) از جدیدترین شرکت های خودروساز دنیا به شمار می رود. این شرکت که توسط آنتون پیئش پسر فردیناند پیئش فقید، تاسیس شده و خود را برای معرفی یک مدل جدید آماده می کند. اولین تصاویر و برداشت ها از این مدل در قالب کانسپتی مدرن با نام جی تی (GT) منتشر شده است.

مشخصات فنی پیئش اتوموتیو جی تی
در حال حاضر فقط نمونه ای خشتی از ساخته شده و تصاویر موجود در واقع کامپیوتری هستند. این کانسپت در دسته کوپه های ۲ + ۲ قرار می گیرد و با پیشرانه ای تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد. به گفته پیئش اتوموتیو این پیشرانه شامل دو موتور الکتریکی بوده و در مجموع بیش از ۱۰۰۰ قدرت دارد. اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، باید بگوییم هر کدام از موتورها ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر تولید می کند.

آنطور که نشریه Car Magazine گزارش کرده، کوپه جی تی با اتکا به پیشرانه قدرتمند خود خواهد توانست صفر تا صد را در زمان ۲.۶ ثانیه کند. این نشریه حداکثر سرعت خودرو را نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و برد حرکتی آن را ۳۱۲ مایل یا ۵۰۲ کیلومتر عنوان کرده است. این رقم بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده است.

پیئش اتوموتیو کوپه جذاب جی تی را با دو گیربکس دو سرعته راهی خیابان ها خواهد کرد. دلیل استفاده از دو گیربکس این است که هر موتور گیربکس اختصاص خود را دارد. این ویژگی باعث افزایش لذت رانندگی و حس بهتر خواهد شد. 

ابعاد
از لحاظ ابعاد باید گفت که پیش اتوموتیو جی تی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۸۰، ۲۰۰۰ و ۱۵۳۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۷۸۰ میلیمتر می رسد.

زمان عرضه و قیمت
اگر همه چیز طبق برنامه ها پیش برود، محصول جذاب پیئش اتوموتیو از سال ۲۰۲۸ وارد فاز تولید خواهد شد. قرار است از این خودروی اسپرت برقی ۲۰۰۰ دستگاه با همکاری شرکت کانادایی مولتی متیک مونتاژ شود. شاید بدانید فورد جی تی هم توسط این شرکت مونتاژ شده است. پیش بینی می شود جی تی با قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار یورو به دست مشتریان برسد. ناگفته نماند آنتون پیئش برای جذب سرمایه های لازم به خاورمیانه آمده و خواهان شراکت با متمولین موجود در منطقه است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط