سه‌شنبه 05 تیر 1403 - 10:48

کد خبر 521223

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 14:21:00


مجوز افزایش سالی ۲ بار خودروسازان صحت دارد؟


پرشین خودرو/ هر گونه قیمت‌گذاری در مورد خودرو از فیلتر سازمان حمایت، شورای رقابت و وزارت صمت عبور می‌کند و خودروساز نمی‌تواند در این زمینه مستقل عمل کند.

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت با توجه به اعلام وزارت صمت مبنی بر اجازه خودروسازان بر حداقل دو بار افزایش قیمت در یک سال افزود: در صورتی این امکان وجود دارد که این امر مبتنی بر مصوبه دستورالعمل ۶۳۳ شورای رقابت باشد و شورا در این دستورالعمل در جایگاه تنظیم‌گر فنی این موضوع را تشخیص داده و اعلام کرده باشد در غیر این صورت تخلف است و شورای رقابت و سایر نهادهای ناظر مانند تعزیرات و نهادهای دیگر به این امر ورود می‌کنند.

وی همچنین با توجه به آخرین قیمت‌های اعلام‌شده برای محصولات ایران خودرو و جایگاه شورای رقابت در این قیمت‌گذاری اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم ایران خودرو انتشار قیمت‌های اعلامی را تکذیب کرد با این حال شورای رقابت به واسطه نقش نظارتی خود در جریان هر فعل و انعفال قانونی قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورای رقابت فرآیند پیاده کردن دستورالعمل قیمت خودرو مشخص است و شورای رقابت در مصوبه ۶۰۳ تمام زوایای اجرایی و عملیاتی تنظیم بازار خودرو را عنوان کرده است.

توکلی افزود: البته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هر تغییر و تحول قیمتی را پیش از هرگونه اقدام به شورای رقابت گزارش می‌دهد و خودروساز نمی‌تواند به طور مستقل در امر قیمت‌گذاری تصمیم بگیرد.  

وی تاکید کرد: بر حسب قانون هرگونه قیمت‌گذاری در مورد خودرو از فیلتر سازمان حمایت، شورای رقابت و وزارت صمت عبور می‌کند و اگر خلاف این باشد نهادهای نظارتی وارد می‌شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط