سه‌شنبه 05 تیر 1403 - 10:50

کد خبر 521234

یک‌شنبه 27 خرداد 1403 - 15:43:00


طرح 4 خطه شدن جاده قم - نیزار ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد


ایرنا/ مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به طرح چهار بانده شدن جاده قم - نیزار، گفت: عملیات چهار خطه کردن قطعه آخر این محور از کیلومتر ۳۰ (محدوده روستای چشمه‌علی) تا انتهای محور، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین زنجیرانی فراهانی، مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: محور بزرگراهی قم - نیزار یکی از محورهای اصلی استان قم است که طی یک دهه گذشته طرح چهار خطه کردن آن در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: آخرین اقدام صورت‌گرفته در این طرح، چهار خطه کردن محور از کیلومتر ۳۰ و محدوده روستای چشمه‌علی تا انتهای حوزه استحفاظی استان قم است که هم اینک خط‌کشی، نصب نیوجرسی و علایم راهنمایی‌ورانندگی در آن در حال اجراست.
زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: با تکمیل قطعه آخر محور بزرگراهی قم - نیزار و با افزایش تعداد خطوط ورودی و خروجی به ۲ خط رفت و ۲ خط برگشت، شاهد روان‌ شدن ترافیک، افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر در زمان اوج سفر و کاهش تصادف‌ها در محورهای نیزار، سلفچگان و نیزار خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی قم افزایش رضایتمندی مردم بومی و گردشگران را از اهداف دیگر این طرح برشمرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح مشکلات تردد ماشین‌آلات معدنی روستای نیزار نیز مدیریت می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین با احداث سایت‌های نهضت ملی مسکن در پرنیان و طایقان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن برای ساکنان را دو چندان می‌کند که این محور نقش اصلی را برای ساکنان آینده این شهرک‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این جاده که در قدیم به محور قم به اصفهان شناخته می‌شد با تکمیل و تبدیل آن به محور بزرگراهی، پشتیبان آزادراه قم به اصفهان شده و بخشی از ترافیک آن را پوشش خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط