شنبه 31 شهریور 1403 - 09:24

کد خبر 52320

پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 08:20:00


دموکرات‌ها خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا شدند


ایرنا/ گروهی از قانوگذاران دموکرات از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درخواست کردند تا به منظور تسهیل در ارائه کمک به مهاجران تحریم‌های دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه کوبا و ونزوئلا را لغو کند.

این قانونگذاران دموکرات در نامه‌ای که چهارشنبه به رویت اسپوتنیک رسید، اعلام کردند: کارشناسان معتقدند تحریم‌های گسترده که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافت، عامل موثری در افزایش موج فعلی مهاجرت‌هاست.

آنان خاطرنشان کردند: بدلیل تاثیرات وخیم آن تحریم‌ها بر اوضاع بشردوستانه مردمان این کشورها (کوبا و ونزوئلا) و چالش‌های لجستیکی که مهاجرت‌ها برای نهادهای فدرال، ایالتی و محلی ایجاد کرده است، ما از شما می‌خواهیم که فورا تحریم‌های اقتصادی شکست خورده و نسنجیده‌ای را که توسط دولت قبلی اعمال شده است، لغو کنید.

آنان همچنین از بایدن خواستند تا سیاست‌های تحریمی فعلی را که دولت از اسلافش به ارث برده است، مورد بازنگری گسترده قرار دهد.

قانونگذاران دموکرات تاکید کردند که سال گذشته میلادی بیش از ۱۸۹ هزار نفر از اتباع ونزوئلا و بیش از ۲۲۰ هزار نفر از اتباع کوبا از مرز مکزیک به آمریکا عبور کرده‌اند.

این قانونگذاران یادآور شدند که تحریم‌های دولت ترامپ علیه کوبا و ونزوئلا به قوت خود باقی است و باعث شده است تا چالش‌های در مرزهای جنوبی برای آمریکا ایجاد شود.

در نامه دموکرات‌ها به بایدن آمده است: شما فرصتی تاریخی دارید تا عوامل اقتصادی را که موجب مهاجرت و تاثیرگذاری بر بسیاری از شهرهای ما شده است، کاهش دهید.

قانون موسوم به «عنوان ۴۲» قرار است از روز پنجشنبه لغو شود و این مساله باعث می‌شود موج جدیدی از مهاجران خود را به مرزهای آمریکا برسانند.

قانون محدودیت مهاجرتی ۴۲ به قانون سال ۱۹۴۴ تحت عنوان بهداشت عمومی برمی‌گردد که به مسئولان آمریکایی اختیارهای فوری برای جلوگیری از گسترش بیماری‌ها داد.

اتخاذ این رویکرد ماه مارس ۲۰۲۰ در سیاست مهاجرتی آمریکا مطرح شد، زمانیکه دولت ترامپ قصد جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ در مرزهای آمریکا را داشت. با پیگیری این سیاست، مسئولین آمریکایی قادر بودند تا مهاجرانی که قصد عبور از مرز مکزیک- آمریکا را داشتند، سریع اخراج کنند.

طبق داده‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از دو میلیون نفر تحت قانون محدودیت مرزی ۴۲ در جریان سال مالی ۲۲-۲۰۲۱ از آمریکا اخراج شدند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط