جمعه 30 شهریور 1403 - 11:57

کد خبر 52391

پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 09:05:00


حسین زمان درگذشت


انتخاب/ ابوذر زمان، فرزند حسین زمان در توییتر از درگذشت پدر خود خبر داد. او یکی از خوانندگان مشهور پاپ دهه هفتاد بود که پس از یک دوره پر فراز و نشیب کاری در سال ۹۸ پس از حدود ۱۷ سال دوری از صحنه، کنسرت خود را در مرکز همایش‌های برج میلاد با ارکستری سی نفره روی صحنه برده بود.

ابوذر زمان، فرزند حسین زمان در توییتر از درگذشت پدر خود خبر داد و نوشت: «بابام رفت، بابام برای همیشه رفت...»


حسین زمان (زادهٔ ۱۸ مرداد ۱۳۳۸ در تهران) هنرمند و خواننده ایرانی است.
او همچنین به عنوان معاون طرح و برنامه و نیز عضو هیئت علمی پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت‌های اجرایی و تدریس در جزیره کیش مشغول بود . حسین زمان سرانجام پس از ۱۶ سال در مهر ماه ۱۳۹۷ برای ۳ قطعه از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرد. این خواننده مشهور کشور اخیرا به بیماری سرطان پیشرفته کبدی مبتلا شده بود که در تاریخ 21 اردیبهشت 1402 درگذشت. این هنرمند فقید که از وی به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی پاپ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد می شود، علاوه بر فعالیت های دانشگاهی خود در حوزه مهندسی، در حوزه موسیقی نیز به فعالیت پرداخت.

«شب دلتنگی – ۱۳۷۶»، «فصل آشنایی – ۱۳۷۷ (مشترک با قاسم افشار، خشایار اعتمادی و علیرضا عصار)»، «گلایه»، «قصه شب – ۱۳۷۸»، «شاپرک – ۱۳۷۹»، «مشق عشق- ۱۳۸۰»، «قصه نگفته – ۱۳۸۵»، «قرار عاشقی – ۱۳۸۸» از جمله آلبوم هایی است که از این خواننده در بازار موسیقی منتشر شده اند.

ابوذر زمان فرزند مرحوم حسین زمان درباره مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این هنرمند عرصه موسیقی گفت: بر اساس هماهنگی‌هایی که انجام گرفته پیکر مرحوم حسین زمان ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه بیست و دوم اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع و به خاک سپرده می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط