جمعه 06 مهر 1403 - 19:02

کد خبر 524469

چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 13:11:47


پسر مورد علاقه‌ام کلا با خانواده‌اش قطع ارتباط کرده است


خراسان/ عاشق پسری شدم که سال‌هاست در خانه مجردی زندگی می‎کند و به دلایل داشتن اختلاف‌‌نظرهای زیاد با خانواده‌اش، کلا با آن‌ها قطع ارتباط کرده‌است. خانواده‌ام مخالف‎اند و می‌گویند پسری که با خانواده‌اش نساخته، پای تو هم نخواهد ایستاد. ولی این پسر سختی زیادی کشیده و من را برای ادامه زندگی‌اش انتخاب کرده و من درکش می‌کنم. چه کنم؟
 نقش خانواده در ازدواج بسیار پر اهمیت است و هرگز قابل حذف نیست. چند توصیه به شما دارم.
دچار این خطای بزرگ نشوید
گفته‌‌اید پسر مورد علاقه‌تان  کلا با خانواده اش قطع ارتباط کرده‌است. در ازدواج علاوه بر تناسب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و ... اصالت خانوادگی باید مورد توجه قرار بگیرد. خانواده‌ها در پیوند دختر و پسر قابل حذف نیستند و اگر دختر و پسر اظهار کنند که در حین و پس از ازدواج خانواده نقشی در موفقیت ازدواج ندارد، دچار خطای بزرگی شده‌اند. تغییر دادن سبک‌زندگی و عادات و روش‌هایی که از کودکی در ذهن یک فرد شکل گرفته کاری بسیار دشوار است. حتی اگر فردی مدعی شود که از سبک‌زندگی خانواده‌اش خوشش نمی‌آید باز جایی در ناخودآگاه او مبنای رفتار و قضاوت همان چیزی است که از خانواده‌اش آموخته است.
اثرات خانواده در شخصیت افراد را نمی‌توان نادیده گرفت
حالا سوال این است که آیا ازدواج با فردی که اختلافات شدید با خانواده‌اش داشته و آن‌ها را ترک کرده است، درست است؟ خانواده از هم گسسته و پرتنش به دلایل مختلف آسیب‌هایی را به فرزندان خانواده می‌زند. شخصیت و هویت فرزندان در همین خانواده شکل می‌گیرد. در بسیاری از مواقع فرزندان تصمیم می‌گیرند که در بزرگ‎سالی متفاوت از پدر و مادر باشند ولی تناقض‌هایی را در رفتارشان می‌بینیم که نشان‌دهنده این است که گاهی مشابه خانواده خود عمل می‌کنند. دوران کودکی و اثرات مثبت و منفی آن را در شخصیت افراد نمی توان نادیده گرفت و برای ترمیم این آسیب ها نیاز به جلسات مشاوره متعدد است.
احتمال شکست این ازدواج بالاست
 احتمال ناموفق بودن این ازدواج بالاست زیرا خواستگار شما هم آسیب‌هایی از گذشته از خانواده‌اش داشته و از طرفی ترک خانواده داشته است و احتمالا در ازدواج هم اگر رضایت نداشته باشد از این مکانیسم مجدد استفاده کند. از طرفی از شما انتظار خواهد داشت که خلأهای عاطفی وی را پر کنید و زخم‌های روانی‌اش را ترمیم کنید. حتما قبل از گرفتن  تصمیم قطعی برای ازدواج با یک مشاور صحبت کنید.

نویسنده : دکتر زهرا وفایی‌جهان | ‌ متخصص روان‌شناسی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط