شنبه 28 مهر 1403 - 08:52

کد خبر 5253

دوشنبه 07 فروردین 1402 - 18:01:00


«هیوندای موفاسا ادونچر»، آفرودر کره‌ای در سرزمین چین


گجت نیوز/ هیوندای موفاسا ادونچر – Hyundai Mufasa Adventure یک خودروی شاسی بلند کانسپت است که به طور اختصاصی، برای بازار چین طراحی شده و شکل و ظاهر خشنی را به مردم هدیه می‌دهد.

رقابت خودروسازان چینی در کلاس ماشین‌های آفرودی به سطحی رسیده که خودروهای آفرود معمولی را ول کرده‌اند و به سراغ کانسپت‌ها رفته‌اند؛ بله ماشین‌های چینی! شاسی بلند کانسپت هیوندای موفاسا ادونچر برخلاف نام خود، یک محصول کاملا چینی و دستپخت شرکت هیوندای – بیجینگ است. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر کاملی از هیوندای Mufasa Adventure همراه می‌شویم تا سر و شکل آن را بهتر ببینیم.

موفاسا چیست؟ اگر کارتون یا فیلم لایو اکشن «شیر شاه» را دیده باشید، حتما با نام‌هایی مثل «سیمبا» یا «نالا» هم آشنا هستید. این اسامی در کنار اسم «موفاسا»، همگی از شخصیت‌های این اثر هستند و خود موفاسا به معنای پادشاه است. اما هیوندای موفاسا ادونچر لایق لقب پادشاه است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مشخصات فنی هیوندای Mufasa Adventure
شاسی بلند هیوندای موفاسا قرار است طی ماه‌ آینده و در نمایشگاه شانگهای چین به روی صحنه بیاید و کانسپت موفاسا ادونچر هم دقیقا بر اساس همین خودرو طراحی شده. البته خود موفاسا هم یک نسخه چینی از هیوندای iX35 یا همان توسان به حساب می‌آید که فعلا فقط در انحصار بازار چین خواهد بود.

در زیر کاپوت هیوندای موفاسا Adventure دقیقا همان موتور 2 لیتری تنفس طبیعی توسان قرار دارد که در بهترین روز خود می‌تواند 160 اسب بخار را به چرخ‌های جلویی تزریق کند. البته نسخه هیبریدی هم قرار است به زودی راهی بازار شود.

خودروی شاسی بلند مفهومی هیوندای موفاسا ادونچر در برابر نسخه معمولی، تفاوت‌هایی را دارد که آن را به یک کراس اوور مخصوص طبیعت گردی تبدیل خواهد کرد. برای مثال، لاستیک‌های 265/60R18 با رینگ‌های آفرودی در کنار سپرهای جدید با قلاب مخصوص و باربند سقفی و رکاب جدید، همگی از ویژگی‌های جذاب این خودرو هستند.

همچنین ارتفاع کف خودرو از سطح زمین هم بیشتر شده که این موضوع کاملا در خدمت مقاصد آفرودی خواهد بود. متاسفانه فعلا هنوز هیچ تصویری از کابین و داشبورد هیوندای Mufasa Adventure منتشر نشده اما حدس می‌زنیم که اتاق این محصول، تفاوت زیادی با نسخه کانسپت نخواهد داشت. با تمام این تفاسیر، باید گفت که این خودرو آنچنان نمی‌تواند به عنوان یک آفرودر درست و حسابی شناخته شود؛ چرا که نه موتور قدرتمندی دارد و نه ظاهر تجملاتی آن به مقاصد آفرودی می‌خورد. برای مثال جتور تراولر با اینکه ادعای آفرود ندارد اما بیش از 270 اسب بخار را به راننده خود هدیه می‌دهد، آن هم با سیستم AWD.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط