دوشنبه 09 مهر 1403 - 07:01

کد خبر 526020

پنج‌شنبه 31 خرداد 1403 - 19:24:00


کانکتور جنجالی 12VHPWR را دیگر هیچ کس گردن نمی‌گیرد!


شهر سخت افزار/ به نظر می‌آید که سازندگان سخت افزار قصد ندارند از سوکت جنجالی 12VHWPR دست بردارند. در همین رابطه شاهد معرفی یک آداپتور L شکل 12VHPWR از برند AINEX هستیم. نکته جالب اینکه شرکت سازنده اعلام کرده در صورت استفاده از این آداپتور و بروز مشکل در کارت گرافیک، هیچگونه مسئولیتی را قبول نمی‌کند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

ظاهراً مشکلات مربوط به کانکتور 12VHPWR به قدری حاد است که هیچ کس آن را گردن نمی‌گیرد. در همین رابطه برند AINEX از یک آداپتور L شکل 12VHPWR برای کارت‌های گرافیک رونمایی کرده است.

نکته جالب توجه اینکه AINEX اعلام کرده با مسئولیت خودتان از این آداپتور جدید استفاده کنید. بنابر گزارش videocardz این برند اعلام کرده در صورت استفاده از این آداپتور و آسیب رسیدن به کارت گرافیکتان، هیچ مسئولیتی متوجه شرکت سازنده نخواهد بود.

پیش از این هم شاهد عرضه آداپتورهای L شکل از برندهای دیگر مانند CableMod بودیم که با مشکلاتی نظیر ذوب شدن مواجه گردیدند. همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، یکی از ویژگی‌های آداپتور AINEX استفاده از یک نشانگر رنگی روی پین‌های آن است که برای اطمینان از اتصال کامل آداپتور توسط کاربران طراحی شده است.

پیش از این یک محقق علوم کامپیوتری اخیراً دست به کار شده و با بررسی تعداد زیادی کارت گرافیک RTX 4090 و کابل‌های تبدیل کانکتور 12VHPWR، دلیل احتمالی ذوب شدن این کانکتور کابل را کشف کرده است.

در این گزارش آمده که ۵۸ درصد از کل بردهای کارت گرافیک RTX 4090 دارای کانکتور چرخش یافته 12VHPWR هستند، کانکتورهایی که با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای بر روی برد اصلی کارت گرافیک لحیم شده‌اند.

خوشبختانه، بررسی‌های بیشتر نشان داد که تعداد کاربرانی که با مشکل ذوب شدن کانکتور برق ورودی کارت گرافیک مواجه شده‌اند، در مقایسه با مواردی که تا به امروز بدون هیچ مشکلی در حال کار هستند، بسیار پایین است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط