جمعه 30 شهریور 1403 - 01:23

کد خبر 52764

پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 13:31:00


زمین یخی برای بازی نداشتیم


شرق/متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشارش در آخرین خبر به معنای تایید آن نیست

مربی، کاپیتان و بازیکن تیم ملی هاکی گفت: تا سه سال گذشته اصلا زمین یخی برای هاکی در ایران وجود نداشت. تا پیش از این، بازیکنان ما هاکی اینلاین انجام می دانند که به زبان ساده تر همان اسکیت چرخدار است.

ملی پوشان هاکی با درخشش خیره کننده در این رقابتها با شکست از تایلند در دیدار فینال، نایب قهرمان آسیا شدند.در همین رابطه با اعظم سنایی مربی، کاپیتان و بازیکن تیم ملی هاکی صحبت کردیم. او از مشکلات هاکی زنان صحبت کرد و از سختی هایی که کشیدند. تیمی که در لحظات آخر با وجود قول مساعد مسوولان وزارت ورزش مجبور شد، خودش هزینه ها را تقبل کند. 

فراتر از انتظار بودیم

سنایی درباره وضعیت رشته هاکی زنان می گوید:« تا سه سال گذشته اصلا زمین یخی برای هاکی در ایران وجود نداشت. تا پیش از این، بازیکنان ما هاکی اینلاین انجام می دانند که به زبان ساده تر همان اسکیت چرخدار است. ما کارمان را از دوران کرونا، آغاز کردیم. با تمام مشکلاتی که وجود داشت در این رقابتها حاضر شدیم و توانستیم فراتر از انتظار ظاهر شویم.


هاکی ورزش پر هزینه

سنایی درباره مشکلات مالی هم این چنین می گوید: «مشکلات همیشه وجود دارد. مهمترین مساله این است که تیم ما با همه مشکلاتی که سر راهش بود در این رقابت ها حاضر شد و نتیجه گرفت. باز هم ما برای رسیدن به هدفمان تلاش می کنیم.هاکی ورزش پرخرجی است و هزینه های ما هم بخش های مختلفی دارد. مثلا یک خیری شرایطی را فراهم کردند که تمرینات ما در زمین یخی رایگان باشد. تجهیزات این ورزش گران است و در ایران هم وجود ندارد. پس خود بچه ها تجهیزات را خریدند. درباره هزینه حضور هم باید بگویم که این هزینه در مسابقات بر عهده ی فدراسیون جهانی هاکی است. پول بلیط و ویزا را بچه ها پرداخت کردند . مقرر شده مبلغ آن به همراه پاداش این رقابتها، پس از بازگشت توسط وزارت ورزش پرداخت  شود.»

بازی دوستانه ای انجام ندادیم

سنایی می گوید:« واقعیت این است که ما برای حضور پرقدرت در این رقابتها حتی یک روز هم استراحت نکردیم. بازی های دوستانه چندانی هم نداشتیم. دو سال پیش در تورنمت امارات شرکت کردیم و سال گذشته هم در بازیهای کشورهای آسیایی حاضر شدیم. با بسیاری از تیمهای حاضر در رقابت های آسیایی اصلا بازی نداشتیم.»

تحهیزات دو هزار دلاری 

سنایی به لباس و تجهیزات هاکی پرهزینه اشاره می کند و می گوید:« اولین تجهیزات لازم برای ما اسکیت است که از 200 دلار تا 1200 دلار حدودا هزینه نیاز دارد. تقریبا برای هر بازیکن 2000 دلار هزینه لباس و تجهیزات هاکی می شود که یک تجهیزات معمولی رو به بالا محسوب می شود.»

نگار دیجی ما بود

بعد از پیروزی برابر سنگاپور و فینالیست شدن ایران، تمام ملی پوشان آهنگ هیچ کس به اسم انجام وظیفه را خواندند که در فضای مجازی هم وایرال شد. سنایی درباره داستان این همخوانی می گوید:«یکی از بازیکن ها به اسم نگار خرم مسوول روحیه دادن به تیم و در واقع دیجی ما هست. هر روز بعد از تمرین این آهنگ را با همه بچه ها همخوانی می کردیم. بعد از بازی آن شادی و خواندنی که دیدید از اینجا بود.»

*شقایق آسیایی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط