جمعه 06 مهر 1403 - 14:55

کد خبر 528508

یک‌شنبه 03 تیر 1403 - 09:00:00


4 اثر قابل توجه شبکه‌های‌ اجتماعی بر عزت‌ نفس


خراسان/ ما در عصری زندگی می‌کنیم که دور ماندن از شبکه‌های اجتماعی ممکن نیست؛ اما باید بدانیم که شبکه‌های اجتماعی به طرز غیر قابل باوری می‌توانند تاثیرات قابل توجهی بر عزت نفس افراد داشته باشند. به گزارش «راهنماتو» چند مثال می‌گوییم.
1- مقایسه‌های اجتماعی| دیدن تصاویر و پست‌های دیگران که به نظر می‌رسد زندگی کامل و بدون نقصی دارند، می‌تواند باعث شود افراد احساس کنند که زندگی آن‎ها به اندازه کافی خوب نیست. این مقایسه‌های مکرر می‌تواند به احساس ناکافی بودن و کاهش عزت نفس منجر شود.
2- نیاز به تایید اجتماعی| بسیاری از افراد برای دریافت تایید اجتماعی و توجه بیشتر، به تعداد لایک‌ها، نظرات و فالوئرها اهمیت زیادی می‌دهند. این وابستگی به تایید خارجی می‌تواند باعث شود افراد ارزش خود را بر اساس واکنش‌های دیگران بسنجند که می‌تواند به نوسانات عزت نفس منجر شود.
3- فیلتر تصویر| استفاده از فیلترها و نرم‌افزارهای ویرایش عکس می‌تواند تصاویری غیرواقعی از افراد ایجاد کند. دیدن این تصاویر می‌تواند انتظارات غیرواقعی از ظاهر فیزیکی افراد ایجاد کند که  به عدم رضایت از ظاهر و کاهش عزت‌نفس منجر می‎شود.
4- استرس و اضطراب| فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی و دریافت اطلاعات بیش از حد می‌تواند به استرس و اضطراب منجر شود که همین یکی از عوامل کاهش عزت‌نفس است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط