جمعه 06 مهر 1403 - 14:50

کد خبر 528932

یک‌شنبه 03 تیر 1403 - 12:50:00


با انواع جوش پیشانی آشنا شوید


خراسان/ برخلاف تصور بیشتر افراد، همه‌ آکنه‌ها یکسان نیستند. شناخت ویژگی‌های انواع جوش‌های پوستی می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر آن‌ها را از بین ببرید. در ادامه جوش‌هایی را که معمولا در قسمت پیشانی صورت دیده می‌شوند، به شما معرفی کرده‌ایم.
آکنه کومدونال| این نوع جوش در واقع نوعی پاپول گوشتی است که التهاب خفیفی دارد و می‌تواند سر بسته یا سر باز باشد. آکنه‌ کومدونال سر بسته رنگ سفیدی دارد؛ این در حالی است که آکنه کومدونال سر باز به دلیل ترکیب اکسیژن با ذرات و ترکیبات روی پوست سیاه و تیره به نظر می‌رسد.
آکنه التهابی| با رشد باکتری در داخل منافذ و ترکیب آن با چربی پوستی جوش‌های ملتهب و بسیار دردناکی روی نقاط مختلف بدن شما به وجود می‌آیند. این دسته از آکنه‌ها به رنگ‌های قرمز، بنفش و قهوه‌ای روی پوست دیده می‌شوند. پوسچول یا چرک دانه و پاپول رایج‌ترین انواع آکنه‌های التهابی هستند.
کومدون| کومدون‌ها جوش‌های سرسیاه یا دانه‌های سفید کوچکی روی پوست هستند که به دلیل تجمع عرق، کراتین و آلودگی روی پوست شما به وجود می‌آیند. این دسته از آکنه‌ها هیچ نوع التهابی ندارند و دردناک هم به نظر نمی‌رسند. با این وجود بهتر است بدانید که روش درمان جوش سر سفید با روش درمان کومدون متفاوت است.
آکنه‌ ندولار یا  کیستیک| آکنه‌ ندولار یا کیستیک شدیدترین نوع جوش پوستی است و در نتیجه‌ عفونت عمیق درون پوست به وجود می‌آید. این نوع آکنه ملتهب، دردناک و قرمز رنگ است و می‌تواند جای زخم‌های دایمی غیرقابل درمانی را از خود به جا بگذارد. 


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط