جمعه 08 تیر 1403 - 15:03

کد خبر 530527

دوشنبه 04 تیر 1403 - 17:00:00


مقاومت فلسطین: اظهارات نتانیاهو ثابت می‌کند که او مانع توقف جنگ می‌شود


ایسنا/ کمیته‌های مقاومت فلسطین بر پایبندی خود به اصولی که پیش از این برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه اعلام کرده بودند، تاکید و اعلام کردند صحبت‌های نتانیاهو درباره قصدش برای تداوم جنگ نشان می‌دهد که او اجازه توقف آن را نمی‌دهد. 

 جبهه مردمی آزادسازی فلسطین امروز -دوشنبه- تاکید کرد: اظهارات نتانیاهو درباره قصدش برای ادامه دادن به جنگ علیه نوار غزه و اینکه او به دنبال توافقی جزئی است که پس از آن جنگ از سر گرفته می‌شود، نشان‌دهنده این است که او مانع اصلی توافق برقراری آتش‌بس است.

همچنین این جبهه تاکید کرد: آنچه نتانیاهو بیان کرد در واقع تاکیدی بر مخالفتش با پیشنهاد بایدن برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه است، این اظهارات نشان‌دهنده وجود یک بازی آمریکایی-اسرائیلی با هدف تحمیل پیشنهادی بدون تضمین است به شکلی که امکان ازسرگیری حملات را به رژیم اشغالگر بدهد.

این جبهه در ادامه بار دیگر تاکید کرد که موضعگیری آمریکا در حمایت از رژیم اشغالگر است و اقداماتی که آمریکا مدعی است برای توقف جنگ در پیش گرفته، مشکوک است.

در همین راستا جبهه مردمی آزادسازی فلسطین اعلام کرد اظهارات نتانیاهو نشان‌دهنده این است که او برای محاسبات محدود سیاسی به جنگ ادامه می‌دهد حتی اگر این اقدام به زیان اسرای صهیونیست باشد.

این جبهه تاکید کرد نتنیاهو تمام فراخوان‌های خانواده‌های اسرا و توصیه‌های رهبران نظامی و سیاسی را زیرپا می‌گذارد و این نشان‌دهنده ناتوانی او در تحقق هریک از اهداف اعلام شده برای جنگ است و تنها راه‌حل رسیدن به یک توافق سیاسی است.

همچنین جبهه یاد شده بار دیگر بر پایبندی‌اش به موضعگیری مقاومت درباره توفق جنگ تاکید و اعلام کرد که هر گونه توافقی باید ضامن برقراری آتش‌بس فراگیر، عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان، بازسازی غزه و لغو محاصره آن و بازگشایی تمامی گذرگاه‌ها بدون هیچ قید و شرطی باشد.

این جبهه درباره اعتراف نتانیاهو به شکست خوردن طرح‌هایش درباره واگذار کردن مسؤولیت اداره نوار غزه به عشایر و ادعای او درباره اینکه طرح‌های دیگری دارد، ضمن ابراز مخالفت خود با اینکه هر یک از گروه‌های فلسطینی این نقش مشکوک را ایفا کنند، بر وجود توافقی ملی برای ناکام گذاشتن این طرح تاکید کرد.

جنبش مجاهدان فلسطینی نیز درباره اظهارات نتانیاهو تاکید کرد که این صحبت‌ها نشان‌دهنده میزان عوام‌فریبی و وقاحت سیاسی است که او و وزرایش برای تحقق اهداف و منافع شخصی اعمال می‌کنند.

این جنبش در ادامه دولت آمریکا را به دلیل حمایت گسترده‌اش از رژیم صهیونیستی و تامین پوششی سیاسی و بین‌المللی برای آن مسؤول کامل استمرار جنایات این رژیم دانست و تاکید کرد اظهارات نتانیاهو نادیده گرفتن دوباره قطعنامه‌های دادگاه بین‌المللی و شورای امنیت است.

جنبش مجاهدان فلسطینی در ادامه نیز تاکید کرد شهرک‌نشین‌های صهیونیست و خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه باید بدانند نتانیاهو در راستای منافع شخصی خود می‌خواهد اسرای باقی مانده از بین بروند تا از بهایی که باید برای آزاد کردن آنها بپردازد، خلاص شود.

همچنین این جنبش بر پایبندی خود به اصولی که مقاومت برای متوقف کردن جنگ اعلام کرده، تاکید کرد.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین اشغالی نیز امروز تاکید کردند هرگونه توافقی برای قرارداد تبادل اسرا بدون توقف جنگ نسل‌کشی، عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، لغو محاصره غزه و بازسازی آن هرگز محقق نخواهد شد.

این کمیته‌ها در ادامه نیز اعلام کردند اظهارات نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) نشان می‌دهد که تمام تلاش‌های این رژیم برای تعیین جایگزنی‌هایی در نوار غزه ناکام مانده و هرگونه تلاش جدیدی هرگز موفقیت‌آمیز نخواهد بود چراکه این رژیم اشغالگر بحران‌زده و آشفته است و گزینه‌های زیادی برای مقابله با مقاومت ندارد.

آنها همچنین تاکید کردند صحبت‌های نخست وزیر تروریست رژیم صهیونیستی ثابت می‌کند که پیشنهاد بایدن (رئیس جمهور آمریکا) تنها دامی بوده که دولت او برای گروه‌های مقاومت پهن کرده است.

جنبش حماس پیشتر تاکید کرد که موضعگیری نتانیاهو برخلاف ادعای دولت آمریکا درباره موافقت رژیم صهیونیستی، در واقع تاکید روشنی بر مخالفت او با قطعنامه اخیر شورای امنیت و پیشنهادهای بایدن است.

این جنبش همچنین اعلام کرد که پافشاری‌اش بر وجود تاکید شفاف و روشنی بر برقراری آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی کامل از نوار غزه در هرگونه توافقی، ضروری بوده و هدف از آن مقابله با تلاش‌های فریبکارانه نتانیاهو و استمرار جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط