جمعه 08 تیر 1403 - 15:27

کد خبر 530552

دوشنبه 04 تیر 1403 - 17:16:34


عملیاتی‌شدن طرح ۲۰ ساله آب‌رسانی به عشایر قاین و زیرکوه


تسنیم/ مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی گفت: پس از پایان انتظار ۲۰ طرح آب‌رسانی به عشایر قائنات و زیرکوه در دهه امامت و ولایت به نتیجه رسید و این پروژه رسما در هفته دولت افتتاح می‌شود.

محمدابراهیم ابراهیمی، مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی از پمپاژ و به نتیجه رسیدن چاه آب شرب منطقه عشایری گرماب خبر داد و اظهار داشت: خدا را شکر آب این چاه شیرین است و به‌زودی برداشت آب و آبرسانی سیار برای شرب محلات عشایری گرماب، تیگاب، سرمستی، امیرآباد سرچشمه در شهرستان قاین و منطقه عشایری کریزان در شهرستان زیرکوه شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با وجود این چاه مشکل کمبود آب عشایر این مناطق تا حد زیادی برطرف می‌شود، افزود: در فاز نخست، نحوه بهره‌برداری از این پروژه به صورت برداشت آب از چاه و حمل آن توسط تانکر آبرسان است و در فازهای بعدی با اجرای خطوط انتقال و توسط آن، آب به محلات عشایری رسانده می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان خرسان جنوبی بیان کرد: چاه مذکور این قابلیت را دارد تا بتوان در صورت بحران، برای تمامی مناطق عشایری اطرافش، از آن استفاده کرده و مشکل عشایر را مرتفع کرد.

وی با اشاره به اینکه عشایر برای بهره‌برداری از این پروژه بیش از بیست سال انتظار کشیده بودند، افزود: پیگیری برای اتمام و بهره‌برداری از این پروژه، از خدمات دولت سیزدهم است.

ابراهیمی اظهار داشت: تاکنون مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است و رسماً در هفته دولت افتتاح می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط