جمعه 08 تیر 1403 - 15:28

کد خبر 530556

دوشنبه 04 تیر 1403 - 19:16:00


بازگشایی۷۰ درصد قنوات مسدود شده بر اثر سیل در خراسان جنوبی


تسنیم/ مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از بازگشایی بیش از ۷۰ درصد قنوات مسدود شده استان بر اثر سیل امسال خبر داد.

اکبر محمدی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در اثر جاری شدن سیل در اردیبهشت ماه سال جاری 353 رشته از قنوات استان خسارت دیده که 223 رشته قنات جاری بوده که نیاز به لایروبی و باربرداری دارد.

وی بیان کرد: 130 رشته قنات در اثر سیل اخیر کاملا مسدود شده که با همکاری و مشارکت مالکین، سازمان جهادکشاورزی، مدیریت بحران استانداری، فرمانداری‌های شهرستان و دستگاه‌های اجرایی، 95 رشته از قنوات مسدود شده بازگشایی و رفع انسداد شده و 35 رشته قنات در حال حاضر مسدود بوده که نیازمند پیگیری جدی و تخصیص اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان برای بازسازی و اجرای عملیات زیربنایی دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در توزیع اعتبارات ملی اخیر بر اولویت‌بندی هزینه کرد در بازسازی و نوسازی قنوات مذکور تاکید شده است.

محمدی افزود: به محض ابلاغ اعتبارات مدیریت بحران عملیات بازسازی و نوسازی و انجام کار اساسی بر روی قنوات خسارت دیده طبق دستورالعمل‌های اجرایی و ضوابط فنی آغاز خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط