شنبه 07 مهر 1403 - 22:28

کد خبر 531047

سه‌شنبه 05 تیر 1403 - 10:51:00


سرقت و انتشار داده‌های بیماران انگلیسی در حمله سایبری


فارس/ انگلیس اعلام کرد گروهی از هکرها داده‌های سرویس ملی سلامت این کشور را با حمله از طریق «باج‌افزار» بسیار مخربی ربوده و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.
 
سرویس ملی سلامت انگلیس (ان.اچ.اس) با اعلام اینکه داده‌های این سازمان در یک حمله سایبری با استفاده از باج‌افزار به سرقت رفته و در فضای مجازی انتشار پیدا کرده‌اند از انجام تحقیقات درباره این اتفاق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن» این سازمان تصریح داشت شرکت «سینوویس» که یک شرکت تخصصی خدمات معاینات پزشکی وابسته به سرویس ملی سلامت انگلیس است بعد از تحلیل‌های اولیه تایید کرده که داده‌های به سرقت رفته متعلق به برخی از سیستم‌های این شرکت توسط یک گروه از مجرمان سایبری در فضای مجازی انتشار پیدا کرده‌اند.

سرویس ملی سلامت انگلیس اضافه کرد شرکت سینوویس به اقدامات بیشتر در راستای درک ابعاد کامل این حمله سایبری و تاثیر آن بر بیماران ادامه خواهد داد و مشخص شدن قربانیان این حمله تا چند هفته به طول خواهد انجامید.

در بیانیه سرویس ملی سلامت انگلیس تصریح شد: «در حال حاضر سینوویس تایید می‌کند سند و مدرکی از اینکه مجرمان سایبری به انتشار نسخه‌ای از پایگاه داده سیستم مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی، محل ذخیره داده‌های مربوط به آزمایشات درخواستی بیماران و نتایج آزمایشات، پرداخته‌اند وجود ندارد هر چند که تحقیقات آنها در این خصوص ادامه دارد.»

شبکه بی.بی.سی هفته گذشته گزارش کرد گروه هکری عامل این حمله سایبری تلاش داشته از شرکت سینوویس پول اخاذی کند و تهدید به انتشار داده‌های به سرقت رفته در صورت دریافت نکردن پول کرده است.

بی.بی.سی تصریح ساخت نمونه‌ای از داده‌های به سرقت رفته را دیده که شامل اسامی بیماران، تاریخ تولد آنها، شماره شناسایی آنها در سرویس ملی سلامت و توصیف آزمایش‌های خون آنها بوده است.این حمله سایبری خدمات چند بیمارستان بزرگ در شهر لندن را مختل ساخته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط