جمعه 06 مهر 1403 - 11:02

کد خبر 532425

چهارشنبه 06 تیر 1403 - 14:44:03


توصیه‌های پربازدید عموپورنگ به کودکان


خراسان/ داریوش فرضیایی که با عنوان «عموپورنگ» شناخته می‌شود، با حضور در مراسمی که در میان جمعی از کودکان و خانواده‌های آنان برگزار شد، خطاب به کودکان نکاتی را مطرح کرد که در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد. در ادامه بخشی از این صحبت‌ها را خواهید خواند.
3 درخواست مهم والدین عموپورنگ از او
«فرضیایی» در این مراسم گفت: «می‌خواهم این حرف‌ها را به یادگار از من داشته باشید و فراموش نکنید که امن‌ترین جا برای همه ما، خانواده است. از زمانی که هر فردی خاطرات در ذهنش شکل می‌گیرد، همه اتفاقات قشنگ در کنار پدر و مادر رقم می‌خورد». به گزارش «ایسنا» این مجری که «امیرمحمد متقیان» هم او را همراهی می‌کرد، گفت: «وقتی من به سن شما بودم، پدر و مادرم همیشه چند موضوع مهم را به من یادآوری می‌کردند؛ یکی این‌ که قدر وسایلی را که در اختیار دارم، بدانم و مراقبشان باشم. دوم این که کارهایی که در خانه به تو مربوط می‌شود و توانایی انجام آن ها را داری، خودت انجام بده و به دوش دیگران نینداز. سوم این که همیشه در برخورد با اطرافیانت مهربان و مودب باش و درنهایت هم این که درست را بخوان».  
هیچ چیزی را از پدر ومادر پنهان نکنید
«فرضیایی» همچنین در این مراسم گفت: «همیشه یادتان باشد که اگر مشکلی برایتان پیش آمد یا سوالی داشتید، حتماً با پدر و مادر در میان بگذارید؛ حتی اگر اشتباهی کردید یا اتفاق بدی را رقم زدید، نترسید و به آن ها بگویید. هیچ چیزی را از پدر و مادر پنهان نکنید. خود من وقتی بچه بودم، گاهی پیش می‌آمد که یکی از وسایل منزل را ناخواسته خراب کنم یا این که ظرف یا لیوانی از دستم می‌افتاد و می‌شکست و بلافاصله به مادرم می‌گفتم. با این که ناراحت بودم، اما چیزی را از آن ها پنهان نمی‌کردم؛ چون پدر و مادرها واقعاً و از ته دل بچه‌ها را دوست دارند و خوشی و خوشحالی آن ها را می‌خواهند».
درگیر بازی‌های موبایلی و فضای مجازی نشوید
او در پایان گفت: «خواهش دیگری هم که دارم این است که این قدر درگیر بازی‌های موبایلی و فضای‌مجازی نشوید. من با این بازی‌ها مخالف نیستم امّا استفاده زیاد از موبایل باعث می‌شود چشمان شما ضعیف شود، خوابتان به هم بخورد و در طول روز خسته و بی‌حوصله شوید. زمانی که ما بچه بودیم، اوقات فراغت‌مان را با نقاشی کشیدن، کاردستی و بازی‌های فکری و گروهی پر می‌کردیم که خیلی هم لذت‌بخش بود. اگر عموپورنگ را دوست دارید، قول بدهید که از این به بعد حداکثر یک ساعت در روز و آن هم با فاصله و نه به صورت یکسره، از بازی‌های موبایل استفاده کنید. بچه‌های عزیزم، می‌دانم که بیش از هر کس دیگری با پدر و مادرتان صمیمی هستید، اما هیچ وقت بدون اجازه از تلفن‌همراه آن‌ها استفاده نکنید، حالا چه پدر و مادر و چه اعضای خانواده و دوستان؛ حتماً باید آن ها را مطلع کنید. بعضی از بچه‌ها بدون اجازه سراغ گوشی پدر و مادر می‌روند. این کار، خیلی خیلی بد است».


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط