یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 18:58

کد خبر 534107

جمعه 08 تیر 1403 - 12:00:00


رفع بی خوابی با خوردن این میوه


خبرآنلاین/ جالب است بدانید ترکیبات خاصی در سیب یافت می‌شوند که ممکن است بر کیفیت خواب اثر بگذارند؛ از جمله‌ی این ترکیبات می‌توان به ملاتونین، پتاسیم و کربوهیدرات‌ها اشاره کرد.
به گزارش خبرآنلاین، سیب منبع عالی فیبر است و همین باعث می‌شود که این میوه قند پایینی داشته باشد، به این معنی که سطح قند خون را به میزان ناچیزی افزایش می‌دهد. علاوه بر فیبر، مواد مغذی دیگری در سیب وجود دارند که بدن برای داشتن خوابی آرام به آنها نیاز دارد، از جمله:

۱) ملاتونین
از مهم‌ترین عواملی که روی خواب تأثیر دارد، ملاتونین است. مغز با تاریک شدن هوا به طور طبیعی ملاتونین تولید می‌کند و با ایجاد خواب‌آلودگی، شما را برای خوابیدن در طول شب آماده می‌کند. ملاتونین را می‌توان از طریق منابع غذایی و مکمل‌ها نیز دریافت کرد. دوز معمول توصیه‌شده ملاتونین ۱ تا ۵ میلی گرم است. خوردن ۱۰۰ گرم یک سیب حدود ۰.۰۱ میلی گرم ملاتونین را به بدن می‌رساند. نگران نباشید؛ مقدار ملاتونین موجود در سیب آنقدر زیاد نیست که شما را خیلی خواب آلود کند.

۲) ویتامین سی
تحقیقات نشان می‌دهد که التهاب و استرس اکسیداتیو، ناشی از غلظت رادیکال‌های آزاد در بدن، ممکن است طول مدت استاندارد خواب را به هم بریزد. سیب با دارا بودن ویتامین C، به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان، با رادیکال‌های آزاد در بدن، مبارزه می‌کند و خوردن آن به طور غیرمستقیم کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

۳) پتاسیم
سیب حاوی مقادیری پتاسیم است. یک مطالعه تاریخی در سال ۱۹۹۱ اثرات مکمل پتاسیم را بر کیفیت خواب در مردان سالم ۱۸ تا ۳۳ ساله که رژیم غذایی کم‌پتاسیم داشتند مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد که دریافت روزانه پتاسیم به مدت یک هفته باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط