دوشنبه 11 تیر 1403 - 20:47

کد خبر 536069

شنبه 09 تیر 1403 - 17:36:00


ویدیو تست موتورسیکلت اقتصادی، کم خرج و اتوماتیک بازار ایران


/ موتور اس وای ام گلکسی J200 یکی از اسکوترهای جذاب و با کیفیت بازار است که فروش خوبی را در دوران عرضه داشته است.
در سال ۱۹۵۴ اولین تولید کننده موتورسیکلت در تایوان با نام سان یانگ (SYM) توسط دو تایوانی بلند پرواز تاسیس شد. این برند از همان اوایل نیم نگاهی به رقبای خیالی خود داشت و حدود ۴۰ سال با شرکت هوندا سابقه همکاری دارد و از نظر تجربه فنی و زیرساخت در وضعیت مطلوبی به سر می برد.

ویدیو تست و بررسی موتورسیکلت SYM GALAXY J200


این برند موتورسیکلت ساز تجربه حضور در بازارهای جهانی ازجمله اروپا،آمریکا شمالی،آفریقا و البته آسیا را دارد. با توجه به اقدامات و فعالیت های سال های اخیر SYM به نظر می‌رسد این کمپانی توجه و تمرکز بیش از پیش نسبت به رقابت و حضور در بازار موتورسیکلت ها دارد و در سودای رقابت با رقبای مطرح آسیای شرقی خود به سر می برد.

  دارای یک پیشرانه ۴زمانه با حجم دقیق ۱۶۸.۹سی سی تک سیلندر می باشد که حدود ۱۱.۸ اسب بخار قدرت و ۱۲.۲ نیوتن متر گشتاور در ۶۰۰۰ دور را در اختیار راکب خود قرار می دهد.گیربکس این موتور از نوع اتوماتیکCVT اقتصادی است و انتقال قدرت توسط تسمه به چرخ عقب صورت می گیرد. یکی از ضعف های این موتور فاقد سیستم آب خنک بودن است ؛ بطوری که سیستم هوا خنک عملکرد مناسبی ندارد و موتور داغ می کند و ترکیب این موضوع با یک گیربکس CVT اقتصادی علاقمندان به شتاب و سرعت را آزار خواهد داد.

سیستم سوخت رسانی از نوع انژکتور در این موتور کار شده و باک ۷.۵ لیتری آن با مصرف سوخت ۲.۵ لیتری اعلامی کمپانی در هر صد کیلومتر کفایت می کند و مشکلی از این لحاظ نخواهید داشت. نکته مثبت اینکه، علیرغم بنزین کم کیفیت ایران مصرف سوخت موتور تطابق نزدیکی با اعلام کمپانی دارد. اما با توجه به تکنولوژی های جدید در جهان امروز همچنان می توانست به مراتب مصرف سوخت کمتری داشته باشد.

حداکثر سرعت گلکسی J200 با تک سرنشین وزن حدودی ۷۰ کیلوگرم تا ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد و صفر تا صد اعلامی کمپانی برای این موتور زیر ۱۵ ثانیه می باشد. نکته ای که در مورد موتورهای با حجم زیر ۳۰۰ سی سی وجود دارد وابستگی محسوس شتاب و سرعتشان به وزن سرنشینان است. بنابراین اعداد اعلامی و خروجی ها می تواند نسبت به وزن های مختلف متفاوت باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط