سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 12:06

کد خبر 537088

یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 13:42:15


ارتش اسرائیل یک مسجد را در غزه به آتش‌ کشید


فارس/ خبرگزاری «آناتولی»، امروز (یکشنبه)، خبر داد ارتش رژیم صهیونیستی یک مسجد را در جنوب غزه به آتش کشیده و یک خانه را نیز در همین منطقه بمباران کرده است.
 
آناتولی به نقل از شاهدان عینی در این باره خبر داد که نیروهای اسرائیلی مسجد «العوده» یکی از مشهورترین مساجد منطقه رفح در جنوب غزه را به آتش کشیده‌اند.

آناتولی همچنین به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد ارتش رژیم اسرائیل یک خانه را در نیز در رفح هدف قرار داده و 6 فلسطینی از جمله چند کودک را به شهادت رسانده است.

خبرنگار آناتولی به نقل از کادر درمان در بیمارستان «ناصر» در شهر خان‌یونس در جنوب غزه خبر داد جنگنده‌های اسرائیلی خانه خانواده «زعرب» در شهر رفح را بمباران کردند.

شاهدان عینی همچنین به این رسانه خبر دادند حملات ارتش رژیم صهیونیستی به محله «الشجاعیه» در شرق شهر غزه همچنان ادامه دارد.«محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع مدنی در غزه به آناتولی گفت: «طی چند روز گذشته، درخواست کمک‌های بسیاری از سوی خانواده‌های محاصره‌شده در محله الشجاعیه دریافت کرده‌ایم؛ خانواده‌هایی که به علت حملات نتوانسته بودند از این منطقه خارج شوند.»

بصل در ادامه گفت که ارتش اسرائیل خانه‌ها را در محله الشجاعیه هدف قرار می‌دهد و ده‌ها فلسطینی در خانه‌ها و خیابان‌های این حمله به شهادت رسیده‌اند.او همچنین گفت که به علت تداوم حملات شدید جنگنده‌ها و توپخانه اسرائیلی به محله الشجاعیه، نیروهای امدادی امکان دسترسی به این محله را ندارند.

ارتش رژیم صهیونیستی بسیاری از زیر ساخت‌های غزه از جمله زیرساخت‌های درمانی، مدارس و عبادتگاه‌های این منطقه را طی 8 ماه گذشته ویران کرده است.روابط عمومی دولت غزه اعلام کرده است که ارتش اسرائیل حدود 79 هزار تن بمب روی غزه ریخته است.مردم غزه تحت محاصره نیروهای اسرائیلی قرار دارند و نیاز مبرمی به غذا و دارو دارند. نهادهای بین‌المللی نیز درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و سوءتغذیه فلسطینیان هشدار داده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط