سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 11:25

کد خبر 537107

یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 13:50:19


قیمت خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری اعلام شد


ایسنا/ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم به صورت تضمینی ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود. 

روح‌الله سعیدی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برداشت گندم از سطح مزارع چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برداشت گندم از سطح ۶۰هزار هکتار از اراضی استان که شامل ۲۰ هزار هکتار گندم آبی و ۴۰هزار هکتار گندم دیم است شروع شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزارتن گندم در استان تولید شود.

افزایش ۱۰هزار تنی خرید تضمینی گندم در سال‌جاری

وی عنوان کرد: پیش‌بینی خرید تضمینی در استان ۶۰هزار تن است که نسبت به سال گذشته ۱۰هزار تن افزایش یافته است.

سعیدی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار گندم دیم که تحت پوشش طرح جهش دیم در دیم‌زارها بوده است ۴۰۰ کیلوگرم گندم برداشت شود، ادامه داد:این مقدار نسبت به سال گذشته ۲۵۰ کیلوگرم افزایش تولید در هر هکتار را نشان می‌دهد و گندم آبی از هر هکتار ۴۷۰۰ کیلوگرم برداشت می‌شود.

وی عنوان کرد: ارقامی که در اراضی دیم کشت می‌شوند شامل هما، صدرا، باران، واران، ریژا و سرداری و ارقام آبی هم شامل پیشتاز، حیدری و میهن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۶ مرکز خرید گندم در استان فعال شده است، اظهار کرد: ۱۲ مرکز خرید متعلق به تعاون روستایی و چهار مرکز خرید کارخانه آرد هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ‌۲۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان وجود دارد که شامل ۱۴ مرکز متعلق به اتحادیه تعاون روستایی استان و چهار کارخانه آرد که به صورت تضمینی خرید را انجام می‌دهند و کارخانه آرد کیار نیز به صورت توافقی گندم خریداری می‌کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: مرکز خرید سیلو شهید استکی شهرستان فرخشهر هم خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهد.

وی گفت: قیمت هر کیلو گندم به صورت تضمینی ۱۷هزار و ۵۰۰ از کشاورز خریداری می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط