سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 11:27

کد خبر 537133

یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 14:57:00


کشف بیش از ۴۵ تن ترشیجات غیرمجاز در اهواز


ایسنا/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کشف و ضبط بیش از ۴۵ تن مواد غذایی غیرمجاز در اهواز خبر داد. 

مسعود مهدوی‌نیا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  اظهار کرد: در پی بازدید مشترک کارشناسان غذا معاونت غذا و دارو اهواز و اداره اماکن نیروی انتظامی، کارگاه تولید ترشیجات غیرمجاز در حومه شهر اهواز کشف و بالغ بر ۴۵ تن محصولات نهایی و مواد اولیه غیرمجاز از این کارگاه ضبط شد.

وی ادامه داد: استفاده از اسیدهای صنعتی و مواد غیرمجاز و بدون پروانه با شرایط نگهداری بسیار بد و تصمیم به شست‌وشوی ترشی‌های سرشار از کپک و مخمر و وارد کردن آن‌ها به بازار فروش، بخشی از تخلفات محرز این کارگاه غیرمجاز بوده است که خوشبختانه عوامل این کارگاه قبل از این اقدام غیرقانونی، به دام افتادند و تحویل مراجع قضایی شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه پرونده این کشف و ضبط برای پیگیری‌های قضایی به مراجع ذی‌ربط ارسال شد، گفت: طبق تاکید همیشگی همکاران ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم درخواست می‌شود از محصولات دارای پروانه ساخت با نشانگر رنگی و تاریخ تولید و انقضا استفاده کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط