سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 11:57

کد خبر 537152

یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 14:08:42


صنایع تا کی باید از «ناترازی انرژی» خسارت ببینند؟!


ایسنا/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با طرح این پرسش که صنایع استان تا چه زمانی باید به دلیل «ناترازی انرژی» دچارخسارت شوند؟ از مسوولان دولت خواست: یکبار برای همیشه مشکل تامین انرژی صنایع را تعیین تکلیف کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان همزمان با دهه «تولید و تجارت» در دیدار جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران بخش صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تقدیر از مشارکت پرشور مردم در انتخابات هشتم تیر اظهار کرد: انتخاب رئیس قوه مجریه با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود .

وی با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم مردم ایران در انتخابات آتی نیز حضور پرشوری داشته باشند و نامزد اصلح را انتخاب کنند. 

امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به شرایط بخش تولید در استان اظهار کرد: متاسفانه در برخی موارد از ظرفیت‌های متنوع بخش صنعت و معدن در استان سمنان استفاده مطلوبی صورت نگرفته که این امر دلایل مختلفی از جمله کمبود آب و نیز فقدان نیروی انسانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان، ناترازی انرژی نظیر گاز و برق در سطح کشور را یکی دیگر از موانع رشد بخش تولید در استان دانست و افزود: اهالی تولید انتظار دارند دولت‌ها برنامه خود را برای تامین انرژی پایدار بخش صنعت بطور مشخص اعلام کنند تا در امر تولید دچار سردرگمی و خسارت نشوند.

وی اتخاذ راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از چالش‌های بخش تولید را وظیفه دولت عنوان کرد و گفت: مدیریت و تسهیل شرایط تولید و کسب و کار در کشور وظیفه دولت است و این موضوع نباید تحت عناوین مختلف در حاشیه قرار گیرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه حل مسائل بخش صنعت، امری غیرممکن و نشدنی نیست تصریح کرد: در شرایطی که برخی کشورها نسبت به تامین نیروی انسانی از سایر نقاط اقدام می‌کنند چرا ما نباید زمینه فعالیت نیروی انسانی داخل کشور در استان سمنان را فراهم کنیم؟

امام جمعه سمنان خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید در استان شد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان سمنان با اشاره به پروژه‌های مدیریت پساب در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: باید از اقدامات صورت گرفته برای مدیریت و بهره‌مندی از پساب صنایع مستقر در استان قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان انتظار دارند از گردش مالی صنایع داخل استان بهره‌مند شوند گفت: وقتی از منابع و ظرفیت‌های استان در بخش صنعت و معدن استفاده می‌شود، متقابلا لازم است استان نیز از ارزش افزوده این بخش بهره‌مند شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر نقش صاحبان صنایع در تحقق شعار سال افزود: یکی از انتظارات مردم به ویژه اهالی روستاهای مجاور واحدهای صنعتی، توجه این صنایع به مشکلات و نیازهای آنان بویژه در بخش‌های فرهنگی است که در صورت امکان باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش پایانی سخنان خود برنامه‌ریزی برای پیوند صنعت و دانشگاه را امری راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: طراحی مدل کارآمد ارتباط بخش صنعت با مراکز آموزش عالی می‌تواند به رشد و توسعه بیش از پیش صنایع استان منجر شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط