سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 11:53

کد خبر 537165

یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 14:51:00


جزئیات‌ آرای مردم استان اردبیل در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری


فارس/ رئیس‌ ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به حضور مردم استان در جشن سیاسی هشتم تیر برای انتخاب رئیس‌جمهور، گفت: با مشارکت ۴۸/۵ درصدی واجدان شرایط استان اردبیل در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری در استان ثبت شد.

رضا قاسمیان، رئیس‌ ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: مردم استان اردبیل با حضور در جشن سیاسی هشتم تیر برای انتخاب رئیس‌جمهور، مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری را رقم زدند.
وی با اشاره به مشارکت ۴۸/۵ درصدی واجدان شرایط استان اردبیل در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: جمع آرای مأخوذه در استان اردبیل ۵۰۴ هزار و ۶۰۲ رأی بود که مسعود پزشکیان ۳۸۲ هزار و ۶۴۷ رأی، سعید جلیلی ۷۲ هزار و ۸۷۸ رأی، محمدباقر قالیباف ۳۶ هزار و ۳۷۷ رأی و مصطفی پورمحمدی ۲ هزار و ۶۷۶ رأی را کسب کردند و آرای باطله هم ۱۰ هزار و ۲۴ رأی بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و رئیس‌ ستاد انتخابات استان با اشاره به درصد آرای نامزدهای اول و دوم در استان اردبیل، ادامه داد: بر این اساس، مسعود پزشکیان ۷۷/۳ درصد از آرا و سعید جلیلی ۱۴/۷ درصد آرای مردم را در استان اردبیل کسب کردند و با توجه به نتایج کشوری انتخابات، برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور، مرحله دوم انتخابات روز ۱۵ تیر برگزار می‌شود.
قاسمیان با اشاره به آمار مشارکت در شهرستان‌های استان اردبیل، بیان کرد: مشارکت در شهرستان اردبیل ۴۷/۶ درصد، در نمین ۴۲/۷۲ درصد، در نیر ۵۵/۸ درصد، در سرعین ۷۹/۷۵ درصد، در پارس‌آباد ۴۷/۳۷ درصد، در بیله‌سوار ۴۰/۷۵ درصد، در اصلاندوز ۵۲ درصد، در گرمی ۴۳/۳ درصد، در انگوت ۴۷/۲ درصد، در مشگین‌شهر ۵۲/۸ درصد، در خلخال ۴۹/۷ درصد و در کوثر ۵۳/۱ درصد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط