سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 15:41

کد خبر 537373

یک‌شنبه 10 تیر 1403 - 21:01:00


وقتی واردکننده داخلی، دی‌لایت را با چسب و پیچ به خودرو نصب می کند!


پرشین خودرو/ جهان نوین آریا که سال‌ها واردات نیسان را بر عهده داشت در دور جدید نیز خودرو نیسان سانی را وارد بازار کرده، اما خودروهایی که وارد شده با یک شگفتی بزرگ همراه است!

داستان واردات خودرو در دولت سیزدهم که آغاز شد هم سرعت پایینی داشت هم اینکه حواشی زیادی حول محور خودروهای وارداتی ایجاد کرد.

انتخاب خودروهایی که در نتیجه همکاری خودروسازان چینی با خودروسازان بزرگ در کشور چین تولید شده بود از اصلی‌ترین حواشی واردات خودرو بود.

حاشیه بعد نیز به سقف قیمت واردات خودرو بازمی‌گشت که شرکت‌های واردکننده را به واردات خودروهای کم‌آپشن برای دریافت سود بیشتر ترغیب کرد و البته اعطای مجوز واردات به شرکت‌های بی‌نام و نشان هم مهم‌ترین حواشی واردات خودرو در سال اخیر است.

تازه‌ترین موضوع که در واردات خودرو شاهد آن بودیم، دست‌کاری غیراصولی و غیراستاندارد نیسان سانی بود که توسط شرکت جهان نوین آریا وارد بازار شده است.

نیسان سانی گویا در نسخه وارداتی فاقد آیتم‌های لازم برای کسب استانداردهای ۸۵ گانه است و شرکت واردکننده هم برای کسب مجوز استاندارد دست به اعمال تغییرات در سیم کشی استاندارد خودرو زده است.

به عنوان مثال، شرکت جهان نوین آریا در نیسان سانی برای جبران نبود دی لایت اقدام به اضافه کردن چراغ روز به صورت غیر استاندارد بر روی خودرو کرده است که حتی با دست نیز کنده می‌شود!

دستکاری سیم کشی برق خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو هم در نیسان سانی وارداتی دیده می‌شود که می‌تواند خطرات جانی و ضرر مالی برای مالک خودرو ایجاد کند.

در چنین شرایطی جا دارد تا سازمان استاندارد و سایر نهادهای نظارتی در برابر چنین سودجویی‌هایی ایستاده و با اعمال قانون از تکرار آن جلوگیری کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط