چهارشنبه 13 تیر 1403 - 20:43

کد خبر 538894

دوشنبه 11 تیر 1403 - 20:06:34


هشدار دریایی سطح نارنجی در بوشهر صادر شد


فارس/ مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر خبر داد و گفت: باید از تردد دریایی به ویژه با قایق‌های تفریحی و صیادی در این وضعیت آب‌وهوا خودداری شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از امروز تا روز پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر، افزود: تا عصر جمعه ۱۵ تیرماه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خلیج‌فارس را متلاطم می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس تا ۳ متر را از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر برشمرد و گفت: در مدت یاد شده که خلیج‌فارس مواج و طوفانی است باید از تردد دریایی به ویژه با قایق‌های تفریحی و صیادی در این وضعیت آب‌وهوا خودداری شود.

وی با تأکید بر پیشگیری از بروز هر گونه خسارت و حوادث احتمالی در نوار ساحلی استان بوشهر، تصریح کرد: در این شرایط آب‌وهوا احتمال خطر غرق شدن شناورها از جمله قایق‌ها، صدمه به ادوات صیادی، غرق‌شدگی شناگران، خسارت به تأسیسات دریایی وجود دارد که لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد بر روی دریا و سواحل استان بوشهر به بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

شکوهی‌پور بیان کرد: امروز ارتفاع موج خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲ متر رسیده و از فردا به بیش از ۳ متر افزایش می‌یابد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط