پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 18:29

کد خبر 539960

سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 15:33:52


جاده‌های بین‌مزارع گلستان از اعتبارات ملی بی‌نصیب است


ایرنا/ مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه اصلاح جاده‌های بین مزارع یکی از نیازهای مهم بهره‌برداران برای استفاده مطلوب و بهینه از زمین ها در راستای افزایش تولید است گفت: اعتبارات فعلی پاسخگوی نیاز استان نیست.

علی نصرتی، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: گلستان ۱۷ هزار کیلومتر جاده بین‌مزارع دارد که پارسال ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل استانی به این بخش اختصاص پیدا کرد و ۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه اعتبارات استانی محدود است، بیان کرد: اعتبارات فعلی کفاف بهسازی و بازسازی ۱۷ هزار کیلومتر جاده بین‌مزارع در استان گلستان را نمی‌دهد.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ردیف ملی برای جاده بین‌مزارع وجود ندارد، تاکید کرد: درخواست ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت آنان در امر قانونگذاری و تعیین ردیف اعتبار ملی برای ترمیم و ایجاد جاده‌های بین‌مزارع است.
نصرتی گفت: توصیه ما به کشاورزانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند مشارکت در بهسازی جاده‌های بین‌مزارع است. ماشین‌آلات را در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا پس از تامین مصالح موردنیاز بتوانند جاده بین‌مزارع خود را مرمت کنند.
وی با بیان اینکه مرمت جاده بین‌مزارع در حد شن‌ریزی است، افزود: اقداماتی همچون آسفالت در حیطه ما نیست و کشاورزان باید از راه و شهرسازی پیگیر باشند.
استان گلستان در تولید ۱۵ محصول کشاورزی از جایگاه ویژه در کشور برخوردار است و این استان افزون‌بر ۲۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد که دست‌کم ۱۵۰ هزار نفر آنها در حوزه زراعی و باغی مشغول هستند.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط