جمعه 15 تیر 1403 - 16:51

کد خبر 540496

چهارشنبه 13 تیر 1403 - 08:50:00


پرداخت بیش از ۱۰۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان


صدا و سیما/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بیش از هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای راه اندازی مشاغل خانگی در این استان به متقاضیان پرداخت شد.

طیب جعفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: این میزان تسهیلات به حدود ۸۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شد که ۷۰۰ نفر از آن ها به صورت اشتغال مستقل و ۱۳۰ نفر نیز به صورت پشتیبان بودند که زمینه اشتغال ۶۶۵ نفر را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه در سامانه مشاغل خانگی ۵۲۳ شغل تعریف شده است، افزود: مشاغل خانگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌ و کار نقش قابل توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشور‌های پیشرفته و کمتر توسعه‌یافته دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خُرد به یکی از سیاست‌های کشور‌های پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کار‌های خرد استان، افزود: تولیدکنندگان فعال در قالب ۵۲ غرفه، محصولاتشان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

جعفری ادامه داد: هدف اصلی در برگزاری این نمایشگاه، معرفی و شناساندن فعالان مشاغل خانگی و کسب و کار‌های خُرد و همچنین آموزش آن ها در زمینه‌های مختلفی مثل استاندارد، بسته بندی و برندسازی است.

نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کار‌های خُرد در محل نمایشگاه‌های بین المللی زنجان در حال برگزاری است.

این نمایشگاه تا ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط