جمعه 15 تیر 1403 - 20:04

کد خبر 540741

چهارشنبه 13 تیر 1403 - 10:32:03


حمله هواداران یوونتوس به رستوران کاپیتان پیشین بانوی پیر


تسنیم/اظهارنظری نه چندان خلاف واقع از کاپیتان پیشین بانوی پیر، هواداران این تیم را طوری خشمگین کرد که به محل کار او حمله کردند.
کلودیو مارکیزیو کاپیتان و هافبک پیشین تیم فوتبال یوونتوس با گروهی از هواداران بیانکونری وارد یک جنگ روانی شد.
ماجرا زمانی شروع شد که مارکیزیو که علاوه بر یک یوونتوسی، اهل تورین است؛ در یک پادکست به مقایسه محبوبیت دو تیم این شهر پرداخت و گفت اگرچه در سطح شهر تورین، تعداد هواداران تیم تورینو بیشتر است اما یوونتوس در سراسر ایتالیا طرفدار دارد. اظهار نظر او نه چیزی جدید و نه خلاف واقع بود اما خشم گروهی از هواداران دوآتشه یووه را به همراه داشت و آنها برای تلافی، یک بنر بزرگ را سر در رستورانی که مارکیزیو به صورت مشترک مالک آن است نصب کردند. روی این بنر نوشته شده بود: «وقتی بازی می‌کردی، برای تیم پادویی بیش نبودی و الان هم یک کارشناس بیکاری بیش نیستی. تو یک خائنی و در زندگی شخصی‌ات هم تکه‌ای آشغال هستی.»
مارکیزیوی 38 ساله که سال 2019 پس از گذراندن بخش بیشتر دوران بازیگری‌اش در یوونتوس بازنشسته شد، محصول آکادمی همین باشگاه بود و به حز یک فصل که حضور در امپولی و سال پایانی دوران بازیگری‌اش در زنیت، تماماً در خدمت بانوی پیر بود. او در واکنش به حرکت توهین‌آمیز هواداران تورینو، تصویری از بنر نصب شده توسط آنها را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرد و اینگونه به آنها پاسخ داد: من صرفاً یک واقعیت آماری درباره کانون‌‌های هواداری در بعضی از شهر‌های ایتالیا را عنوان کردم و امروز صبح وقتی از خواب بیدار شدم، گوشی‌ام پر از تصاویر ارسالی بود. الان دارم با شما چهار نفری که صورت‌های‌تان را پوشانده‌اید صحبت می‌کنم، شمایی که با افتخار این بنر را نصب کردید. قطعاً هر کسی آزاد به ابراز عقیده است اما در چارچوبی مشخص. چیزی که نمی‌توانم از آن صرف‌نظر کنم، این است که برخی از مردم که تصور می‌کنند هوادار هستند، به خودشان اجازه می‌دهند پا را از حد فراتر بگذارند. با خودتان چه فکری کردید که به خود حق دادید چنین بنری را مقابل رستوران که من تنها مالکش نیستم، نصب کنید؟ چرا فکر می‌کنید مردم وقت باارزش‌شان را باید صرف برداشتن این بنر کنند که سایر کاسبان محلی هم تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند. چون در فوتبال هر چیزی مجاز است؟ چون حد و مرز نمی‌شناسید؟ باز هم می‌گویم که پیام شما حتی مرا ذره‌ای ناراحت نکرد، بلکه گذاشتن این بنر جلوی رستوران است که مرا ناراحت می‌کند.
این نخستین بار نیست که هواداران افراطی یوونتوس با ستاره‌های پیشین باشگاه وارد جنگ روانی می‌شوند. آنها فصل گذشته نیز در دو هفته پایانی فصل با وجود حضور در ورزشگاه دست از تشویق و حمایت بازیکنان کشیدند و دلیل آن را هم رد مکرر درخواست‌های‌شان از مسئولان باشگاه برای برگزاری یک جلسه عنوان کردند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط