جمعه 15 تیر 1403 - 18:43

کد خبر 540765

چهارشنبه 13 تیر 1403 - 10:45:35


نقاط پرحادثه جاده‌های البرز شناسایی شد


ایمنا/ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از شناسایی نقاط پرحادثه در جاده‌های استان خبر داد و گفت: با هدف رفع چالش‌های پیش‌رو، ۴۰۰ پروژه عمرانی در استان کلید خورده است.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه ایمنی راه‌ها کاهش آمار تلفات است، اظهار کرد: این اقدامات از سال ۱۴۰۰ کلید خورد و نتایج آن در دو سال گذشته قابل بررسی است، در این میان می‌توان به کسب رتبه دوم در کاهش آمار تلفات برون شهری و راه‌های روستایی اشاره کرد که کاهش ۱۴ درصدی به دنبال داشته است.
وی افزود: بودجه استانیِ البرز در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ میلیارد تومان بود که در سال جاری این عدد به ۲۰۷ میلیارد تومان رسیده است، همچنین بودجه ملی استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۷ میلیارد تومان بود که همین بودجه در سال جاری به عدد ۷۹۰ میلیارد تومان رسید و بدون شک با صرف هزینه درست این اعتبارات اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به شرایط نامساعد ترانزیت استان، ادامه داد: طی اقدامات صورت گرفته عوارض خودروهای باربری که پیش از این در تهران پرداخت می‌شد به استان منتقل شد و خودروها عوارض خود را در محل فرودگاه پیام پرداخت می‌کنند که همین امر پیشرفت ۷۳۷ درصدی در حوزه درآمدزایی استان داشته است.
زندی‌فر ادامه داد: ظرف دو سال گذشته، ۳۱۹ قرارداد با جذب هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال توسط این اداره کل منعقد شده است.
وی با تأکید بر اینکه تمام محورهای جاده‌ای استان البرز پروژه تعریف شده و کار در حال انجام است، گفت: طی مدت یاد شده ۴۰۰ پروژه تعریف شده و به مرحله اجرا رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت مجموعه راهداری، افزود: فعالیت اتوبوس‌های مسافربری و کمک به تردد زائران استان‌های همجوار همچون تهران و قزوین نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این سازمان است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط