جمعه 15 تیر 1403 - 19:18

کد خبر 540806

چهارشنبه 13 تیر 1403 - 11:30:00


سمنان پاک از تب دانگ؛ خطر ابتلا از طریق استان‌های همسایه وجود دارد


ایرنا/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: موردی از پشه عامل انتقال بیماری تب دانگی و یا بیمار مبتلا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تا این لحظه گزارش نشد، اما خطر ابتلا از طریق استان‌های همسایه وجود دارد.

سعید کساییان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار کرد: بیماری تب دانگی بیشتر در کشورهای حاشیه خلیج فارس شیوع دارد که مسافران ایرانی پس از مسافرت به امارات و بازگشت به داخل ایران به دلیل اینکه بررسی کامل نمی‌شوند، این بیماری را به داخل کشور منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی حشره‌شناسی است، افزود: طبق بررسی‌ها پشه خاص عامل بیماری تب دانگی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا این لحظه صید نشده است.

سمنان در معرض تب دانگ، پس از گیلان و مازندران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه مواردی از زاد و ولد پشه عامل تب دانگی در برخی مناطق کشور گزارش شده است، افزود: اکنون یک مورد این بیماری در گیلان ثبت شد، اگر در مازندران که همسایه گیلان است نیز این بیماری شیوع یابد، بدون شک به سمنان نیز منتقل خواهد شد.

به گفته کساییان، ویروس عامل تب دانگ از انسان بیمار به پشه منتقل شده و سپس از پشه آلوده به افراد سالم منتقل می شود، اما بیماری از انسان به انسان منتقل نمی شود و برای پیشگیری از انتقال بیماری به پشه و سپس به دیگران، باید از گزش بیماران توسط پشه‌ها جلوگیری شود و بیماران حتما در پشه‌بند استراحت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ابراز کرد: تب، سر درد شدید، درد مفاصل، استخوان‌ها و عضلات، درد پشت چشم و بی اشتهایی و استفراغ از جمله علائم اولیه تب دانگی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط