شنبه 16 تیر 1403 - 07:44

کد خبر 541531

چهارشنبه 13 تیر 1403 - 19:59:07


ظریف: جمعه، روز نه به تحقیر و تحریم است


ایرنا/ عضو ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» گفت: جمعه روز تعیین سرنوشت و همه‌پرسی نه به تحقیر، نه به تحریم و نه به انزوا است، اما سرنوشت با «در خانه ماندن» تعیین نمی‌شود.

محمدجواد ظریف عصر چهارشنبه -۱۳تیر- در جمع حامیان مسعود پزشکیان در سالن ورزشی تختی شهرکرد، گفت: از شما مردم بزرگ، شیرزنان و غیور مردان شهرکرد، استان بزرگ چهارمحال و بختیاری، که با رای و حضور قاطع خود در روز جمعه - ۱۵ تیر- حماسه به یاد ماندنی برای ایران و فرزندانمان خواهید ساخت پیشاپیش تشکر می‌کنم.
وزیر پیشین امور خارجه افزود: شما مردم غیور سرزمین شهیدان و سرزمین بزرگان و فرزند زاگرس ایران هستید که در برابر دشمنان و مهاجمان و متجاوزان ایستادگی کردید و هیچگاه رنگ آنها را که به خود نگرفتید بلکه متجاوزان را به رنگ خود درآوردید.
ظریف با تاکید بر اینکه مردم بزرگ ایران خواهان تحریم و انزوا و تحقیر نیستند، تصریح کرد: با این مردم نمی‌توان با زبان تحقیر سخن گفت، با زنان و دختران ما با زبان سرکوب نمی‌توان سخن گفت.جوانان ایران را نمی‌توان از دنیا جدا و فیلتر کرد و به آنها فیلترشکن فروخت و نمی‌توان با یک جهان توهم و فرصت‌سوزی این ملت را به عقب راند.
عضو ستاد پزشکیان ادامه داد: نمی‌توان با دروغ به این مردم گفت که گوشت ۸۰۰ هزار تومانی از گوشت ۱۰۰ هزار تومانی ارزان‌تر است، نمی‌توان پشت تلویزیون ایستاد و آمار رسمی بانک مرکزی را تغییر داد و گفت در دولت روحانی تورم ۶۰ درصد بوده است در حالی که با وجود ترامپ و کرونا تورم دولت دوازدهم، ۳۸ درصد بود.
وی با بیان اینکه جریان مقابل خیال می‌کند مردم نمی‌فهمند، افزود: آنها فکر می‌کنند مردم سفره خود را نمی‌بینند و مردم فراموش کرده‌اند که دولت قبل به رغم فشارها با افتخار ایستاد و برجام را به ارمغان آورد، در حالی که سه سال است همه چیز در اختیار آنهاست جرات نکردند از برجام خارج شوند.
عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان اظهار داشت: امروز آقایی که در ۲۰ سال گذشته جز تحریم و شکست برای کشور چیزی نداشته حق ندارد در جایگاه مدعی بایستد، ما روز جمعه این آقا و یارانش را به خانه خواهیم فرستاد.
ظریف با تاکید بر اینکه جمعه روز تعیین سرنوشت و همه پرسی نه به تحقیر، نه به تحریم و نه به انزوا و نه به دولت حداقلی است، افزود: جمعه روز تعیین سرنوشت است و فردی را انتخاب می کنیم که پاکدست است، فردی را انتخاب خواهیم کرد که راستگو است، نه کسی که آمار دروغ می‌دهد، رای به کسی است که شجاعت دارد برای ایران و نه برای منافع جناحی بایستد.

فیلتر را از پای اینترنت خواهیم شکست
ظریف تصریح کرد: ما روز جمعه به شما (جریان رقیب) نه خواهیم گفت و اجازه نخواهیم داد اینترنت ما را بیشتر از این فیلتر کنید، بلکه فیلتر را از پای اینترنت خواهیم شکست، اجازه نمی‌دهیم به جای دختران و زنان خود همکار مرد به تلویزیون بفرستید.
وی با تاکید بر اینکه تحقیر شیرزنان این مرز و بوم بس است و ما ثابت خواهیم کرد شیرزنان شهرکرد و ایران بر فراز قله بلندی ایستاده‌اند، گفت: به شما ثابت می‌کنیم جوانان این مرز و بوم کسانی نیستند که بتوانید دست و پا و زبان آنها را ببیندید، نمی‌پذیریم و نمی‌پذیرند.
عضو ستاد پزشکیان افزود: روز جمعه روز انتخابات با حضور پرشکوه در پای صندوق‌های رای ۲ پیام خواهیم داد؛ یکی اینکه تحریم‌ها را شکست خواهیم داد و به قلدران جهانی ثابت خواهیم کرد که این مردم سزاوار تحریم که نه شایسته تکریم هستند و پیام دوم به کسانی است که با تحریم‌ها سفره مردم را کوچک و با فرستادن بسته‌های غذایی مردم را تحقیر کردند، با حضور پرشور خود آنها را به خانه خواهیم فرستاد.

سرنوشت با «در خانه ماندن» تعیین نمی‌شود
ظریف ادامه داد: اکنون زمان تعیین سرنوشت است و این مهم در خانه تعیین نمی‌شود بلکه در پای صندوق‌ها رای محقق می‌شود و ما اجازه نمی دهیم گروهی به ما بگویند رای‌های شما ارزشی ندارد و نتیجه انتخابات از قبیل مشخص است، ما معتقدیم اگر نتیجه انتخابات از قبل مشخص بود آیا خاتمی به پاستور می‌رفت تا آنگاه ما منادی «گفت‌وگوی تمدن‌ها» شویم.
وزیر پیشین امور خارجه خطاب به مردم حاضر در این گردهمایی و مردم کشور، گفت: مردم ایران، روز جمعه روز بازی کردن نقش ماست و ما انتخاب خواهیم کرد واقعیت روز شنبه همانی باشد که ما می‌خواهیم؛ ما می‌توانیم روز جمعه کاری کنیم که اقلیتی به دروغ احساس اکثریت نکند.
وی در پاسخ به شعار مردم حاضر در این گردهمایی که شعار «دولت طالبانی نمی‌خواهیم»، گفت: اگر چنین نمی‌خواهید روز جمعه دست ۲۱ نفر از دوستانی که دوره قبلی رای ندادند را بگیرید و پای صندوق‌های رای بروید و ثابت کنید ما اکثریت هستیم.

برای پاسداری از خون شهدا پای صندوق‌های رای بروید
ظریف ادامه داد: کلام آخر من به کسانی است که روز جمعه گذشته رای ندادند، شما شهدایی در این مرز و بوم دارید از جمله فرهاد جلیل که برای پاسداری از رای شما به شهادت رسید، برای پاسداری از خون شهدا پای صندوق‌های رای بروید.
عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان تصریح کرد: شما ۶۰ درصد مردم ایران که پای صندوق های رای نرفتید این پیام را دادید که از همه روش‌های زمامداری گذشته ناراضی هستید و ما این نارضایتی شما را به رسمیت می‌شناسیم و به سهم خود از تمام کسانی که در رای گیری شرکت نکردند و از ما ناراحتی دارند پوزش می‌طلبم و سرتعظیم فرود می‌آورم، اما به شما عرض می کنم؛ شما ۶۰ درصد هستید و در کنار ۲۰ درصد افرادی که به پزشکیان رای دادند مخالف سعید جلیلی (دیگر نامزد انتخابات) هستید.

پای صندوق بیایید و جمهوریت نظام را حفظ کنید
ظریف با تاکید بر اینکه رای ندادن، رای به جلیلی است، یادآور شد: شما اکثریت هستید و روز جمعه در راه نیاکان خود که مشروطه را حفظ کردند بیایید جمهوریت نظام را حفظ کنید.
وزیر پیشین امور خارجه افزود: بختیاری های عزیز شما روز جمعه نشان خواهید داد ایرانیان سرافراز هستید و هرگز نمی‌توان یک ایرانی را تهدید کرد، روز جمعه به کسی گوش ندهید و اجازه ندهید با پیامک و دروغ‌پراکنی شما را از رای دادن منصرف کنند، صبح اول وقت به پای صندوق‌های رای بروید و شوری بیافریند که کشور را به جلو هدایت کند.
ظریف با نثار درود به تمامی اقوام ایرانی و اقلیت‌های دینی، اظهار داشت: شما قهرمانان این کشور هستید، فراموش نکنید شما نوادگان کورش و فردوسی و آریوبرزن هستید و روز جمعه با رای خود به افرادی که به شما وعده تحریم و سرکوب می‌دهند، نه بگویید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط